خبر فوری

 
هیئت شورای امنیت جمهوری ازبکستان به دعوت معید یوسف وارد اسلام آباد شد
کد خبر :413486532

13:11 1400/08/11


برچسب ها : ازبکستان, اسلام آباد, ایران, پاکستان و ازبکستان, پاکستان و ایران, تهران, دبیر شورای امنیت ازبکستان, روابط دوجانبه, شورای امنیت ملی ازبکستان, مشاور امنیت ملی پاکستان, معید یوسف,

معید یوسف مشاور امنیت ملی پاکستان ضمن اعلام ورود هیئت شورای امنیت ازبکستان به اسلام آباد، گفت: پروتکل مهمی در زمینه کمیسیون امنیتی مشترک را امضاء کرده ایم و کریدور پاکستان، ازبکستان و افغانستان از طریق ایران خواهد بود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سپهبد مخموداف در راس هیئت پنج نفره شورای امنیت جمهوری ازبکستان به دعوت معید یوسف مشاور امنیت ملی پاکستان امروز 11 آبان طی سفری سه روزه وارد اسلام آباد شد.

در گزارش مطبوعاتی امنیت ملی پاکستان گفته شد: مقامات دو کشور طی دیدار های دوجانبه پروتکل مهمی در زمینه کمیسیون امنیتی مشترک را امضاء کرده و نشست افتتاحیه کمیسیون امنیت مشترک تشکیل شده بر اساس این پروتکل را برگزار کردند.

گفتنی است سپهبد مخموداف با عمران خان نخست وزیر و ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان دیدار خواهد داشت. همچنین این هیئت از مرز طورخم به منظور حمل و نقل کامیون های باری جهت افزایش تجارت میان پاکستان و ازبکستان بازدید خواهد کرد. در بدو ورود هئیت ازبک، معید یوسف و دیگر افسران بخش امنیت ملی از آنها در فرودگاه استقبال کردند.

دکتر معید یوسف مشاور امنیت ملی پاکستان طی کنفرانس مطبوعاتی با بیان اینکه کریدور پاکستان، ازبکستان و افغانستان از طریق ایران خواهد بود، افزود: این کریدور نقطه عطف مهمی برای پاکستان خواهد بود که آن را به دست می آورد.

وی اظهار داشت: هیئت ازبک صبح امروز وارد اسلام آباد شده و فردا 12 آبان از مرز طورخم بازدید خواهد کرد، پاکستان خواستار صلح و ثبات پایدار در افغانستان است. پاکستان و ازبکستان در زمینه های امنیتی بایکدیگر همکاری خواهند کرد و روند ترانزیت بین دو کشور پاکستان و ازبکستان برای ما بسیار مهم است. کریدور پاکستان با چین نیز بسیار مهم است که جریان دارد.

مشاور امنیت ملی پاکستان در ادامه با مهم خواندن نقش ازبکستان در کشورهای آسیای مرکزی، خاطر نشان کرد که موقعیت جغرافیایی پاکستان نیز بسیار مهم است. پاکستان و ازبکستان پروتکل امنیت ملی را امضاء کردند و دو کشور در زمینه مسائل امنیت ملی بایکدیگر همکاری خواهند کرد.

ارسال نظر

 
1