خبر فوری

 
 
هند: چین در تلاش برای دوباره فعال کردن گروه شبه نظامی البدر است
کد خبر :2055228439

16:58 1399/04/12


برچسب ها : پاکستان و چین, پاکستان و هند, گروه تروریستی البدر,

خبرگزاری organizer هند مدعی شد که چین درپی تنش های اخیر میان چین_هند، درصدد فعال کردن مجدد گروه تروریستی البدر پاکستان به منظور ایجاد نا امنی در جامون و کشمیر است.


به گزارش راز نیوز| خبرگزاری organizer هند مدعی شد که چین درپی تنش های اخیر میان چین_هند، درصدد فعال کردن مجدد گروه تروریستی البدر پاکستان به منظور ایجاد نا امنی در جامون و کشمیر است. یکی از افسران سازمان نظامی هند در این باره گفت: "البدر" اخیرا به دلیل افزایش تعداد نظامیان در خط کنترل مرزی از سوی هند، غیر فعال شده بود.

یو ان آی خبرگزاری هند مدعی دیدار مخفیانه چند تن از رهبران این گروه تروریستی با ژنرال های ارتش چین در کشمیر پاکستان بوده و می گوید: چین در صدد تلاش برای باز احیای این گروه تروریستی برای وارد آوردن خسارت به هند است.

گفتنی است درحال حاضر درپی درگیری های اخیر هند و چین، خبرهایی مبنی بر تعیین 20 هزار سرباز اضافی از سوی پاکستان در حومه ایالت گلگیت بلتستان نیز درحال منتشر شدن هستند؛ اما این درحالی است که روابط عمومی ارتش پاکستان امروز، در بیانیه ای این خبر را تکذیب کرد.

 

گروه تروریستی "البدر"

براساس گزارش، البدر با همکاری های سازمان اطلاعاتی ISI پاکستان به وجود آمده است. براساس اظهارات منابع، این سازمان در سال 1998 با حزب المجاهدین همکاری داشته و مقر اصلی آن در مانسهرا ی پاکستان است، درحالی که یک اردوگاه در مظفر آباد پایتخت کشمیر پاکستان نیز دارد. همچنین این گروه تروریستی پایگاه هایی در شهر های مختلف کشمیر هند چون آنانتانگ، بارامولا، بدگام، سرینگر، کپوارا و غیره نیز دارد. عده ای از اعضای این سازمان تروریستی شامل افرادی هستند که در دهه 90 میلادی در کناز حزب اسلامی گلبدین حکمت یار علیه اتحاد جماهیر شوروی جنگیده اند. و پس از آن، سازمان اطلاعاتی پاکستان از این افراد به منظور انجام عملیات هایی علیه هند استفاده می کند. ناگفته نماند که این سازمان از سوی هند و آمریکا به عنوان گروه ممنوعه و تروریستی قرار داده شده است. سازمان البدر مسئولیت عملیات ترویستی علیه هند در سال 2018 در منطقه پلواما کشمیر هند که منجر به کشته شدن 23 فرد از جمله 8 نظامی هندی شده بود، را برعهده گرفت. علاوه بر آن، این سازمان مسئول بسیاری از عملیات های تروریستی و خرابکارانه در کشور های افغانستان و هند نیز است.

ارسال نظر

 
1