خبر فوری

 
هند: پاکستان و چین پیش از آزمایش موشک هسته ای اگنی-5 ترسیده اند
کد خبر :951536309

15:58 1400/06/29


برچسب ها : تسلیحات هسته ای, سلاح های هسته ای, موشک بالستیک, موشک قاره پیما, هند,

منابع خبری هند در گزارشی اظهار داشتند که هند مورخ 23 سپتامبر-1 مهر موشک بالستیک قاره پیما "اگنی-5" را آزمایش خواهد کرد .


دهلی نو: به گزارش راز نیوز| منابع خبری هند در گزارشی با بیان اینکه هند مورخ 23 سپتامبر-1 مهر موشک بالستیک قاره پیما "اگنی-5" را آزمایش خواهد کرد اظهار داشتند: درحالیکه پیش از آزمایش شاهد نگرانی پاکستان و چین هستیم. این موشک بالستیک که دارای توانایی اتمی نیز است، قادر است علاوه بر چین و پاکستان، کشورهای اروپایی و آفریقایی را نیز تحت شعاع خود قرار دهد. چین ناراحت از توافق کشورهای آمریکا، انگلیس و استرالیا در زمینه زیردریایی هسته ای، با اشاره به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، برنامه موشکی هند را زیر سوال برده است.

گفتنی است شورای امنیت سازمان ملل طی قطعنامه ای پس از آزمایش اتمی هند در سال 1998 میلادی، از دو کشور پاکستان و هند خواسته بود تا به برنامه های توسعه تسلحیات اتمی خود پایان دهند. همچنین گفته شد تا دو کشور به فعالیت های خود در زمینه استقرار سلاح های هسته ای، توسعه موشک های بالستیک با قابلیت حمل سلاح های هسته ای، تولید مواد موشکی برای سلاح های هسته ای، صادرات کالا، مواد یا فناوری که میتواند منجر به توسعه سلاح های هسته ای شود، را متوقف کنند.

ارسال نظر

 
1