خبر فوری

 
هند: سازمان اطلاعات پاکستان به بقایای طالبان افغانستان ماموریت جهاد در کشمیر هند را داده است
کد خبر :2142850650

15:26 1400/09/02


برچسب ها : ISI, افراط گرایی, پاکستان و هند, تروریست, تروریسم, جامو و کشمیر, جماعت الدعوه, سازمان اطلاعات پاکستان, مرز مشترک, کشمیر آزاد, کشمیر پاکستان, کشمیر هند,

خبرگزاری هند "نیوز انترونشن" در گزارشی که مورخ یکشنبه 30 آبان منتشر کرده مدعی شد که سازمان اطلاعات پاکستان ISI به بقایای طالبان افغانستان ماموریت جهاد در جامو و کشمیر (کشمیر تحت کنترل هند) را داده است.


دهلی نو: به گزارش راز نیوز| خبرگزاری هند "نیوز انترونشن" در گزارشی که مورخ یکشنبه 30 آبان منتشر کرده مدعی شد که سازمان اطلاعات پاکستان ISI به بقایای طالبان افغانستان ماموریت جهاد در جامو و کشمیر (کشمیر تحت کنترل هند) را داده است.

در این گزارش آمده است که تروریسم علاوه بر افغانستان و منطقه، کل جهان را تحت تاثیر قرار داده است و تمامی کشور های متمدن می دانند که ارتش و سازمان اطلاعات پاکستان مغز متفکر این تروریسم هستند. و اینها برای منافع خود صلح جهانی را به خطر می اندازند. هرچند جهان ارتش و سازمان اطلاعات پاکستان را زیاد جدی نمی گیرند اما جای نگرانی وجود دارد که این افراط گرایی مذهبی مرتبا توسط یک ارتش حرفه ای یعنی ارتش پاکستان که دارای قدرت هسته ای است، انجام می شود. یک ارتش با قدرت هسته ای که درحال اداره مهد کودک افراط گرایی مذهبی در سراسر جهان است.

پس از اشغال افغانستان توسط افراط گرایان مذهبی، مدعیان جهاد در کشمیر پاکستان نیز ظهور کردند. شایان ذکر است که پس از کنترل افغانستان به دست طالبان، تمامی تروریست های افراط گرای مذهبی دستگیر شده از جمله اعضای کشمیر پاکستان آزاد شده اند. این افراد از اهالی کشمیر پاکستان پس از آزادی به سمت کشمیر بازگشته اند که براساس اطلاعات منتشر شده، جهادی ها تحرکات خود در کشمیر هند را آغاز کرده اند.

در ادامه گزارش گفته شد که براساس تحقیقات صورت گرفته، تروریست ها برای ورود به کشمیر تحت کنترل هند از مرزهای نیلم، تته پانی و هجیره استفاده می کنند تا مجددا بازار تروریسم داغ شود. درحال حاضر این روند آغاز شده است و احتمال تشدید آن وجود دارد. لازم به ذکر است که در چند روز اخیر سازمان های جهادی نصب تقویت کننده در مناطق باغ و راولاکوت برای اجرای خدمات اینترنت 4G در کشمیر پاکستان را آغاز کرده اند درحالیکه در گذشته هیچ شرکت ارتباطی اجازه نداشت اینترنت نسل چهارم را در این مناطق از جمله گلگیت-بلتستان راه اندازی کند، اکنون این دلیل روشنی است که سازمان اطلاعات پاکستان ISI برای خادمان خود علاوه بر فراهم کردن کار و فعالیت، درحال جمع آوری تجهیزات برای آنها است. پیش از این که یکی از شرکت ها در سال 2016 میلادی درحال نصب تقویت کننده ها بود دولت به این بهانه که این تقویت کننده در زمین دولتی نصب شده است، اعلامیه برای آن شرکت ارسال کرد. درحالیکه این تقویت کننده از سال 2005 میلادی تا 16 و در زمین شخصی نصب شده بود.

براساس گزارش این خبرگزاری هندی: سازمان اطلاعات پاکستان با استفاده از کارت مذهبی در کشمیر به دنبال نابودی جوانان این منطقه همچون افراد افغانستان است، و به همین منظور به همراه جماعت الدعوه، دیگر گروه ها نیز فعال شده اند. جماعت الدعوه درحال برگزاری برنامه هایی در مناطق مختلف کشمیر پاکستان برای افزایش روند جهادگرایی است تا مردم مسالمت آمیز کشمیری را به سمت افراط گرایی سوق دهد و به ویژه آرامش کشور هند خدشه دار شود. جزوه ای در این زمینه از سوی همین گروه تروریستی منتشر شده است که حاوی فهرستی شامل هزینه های یک جهاد کننده است: رختخواب 4500 روپیه، کاپشن 3200 روپیه، لباس گرم 900 روپیه، کلاه گرم 250 روپیه، چادر گرم 1000 روپیه، کفش 2700 روپیه، جوراب 150 روپیه، دستکش250 روپیه، لباس زیر 1050 روپیه،... در کل هزینه تجهیزات یک جهاد کننده 14 هزار روپیه
به گفته گزارش، درحال حاضر سازمان اطلاعات پاکستان در حال سازماندهی سازمان های جهادی در کشمیر تحت کنترل پاکستان است و نه تنها بر جهاد نسل جوان کشمیری متمرکز شده بلکه از مردم کشمیر در افغانستان و سایر کشورها از جمله هند استفاده می کند.

 

ارسال نظر

 
1