خبر فوری

 
 
همکاری کشورهای منطقه از جمله هند و ایران، امری ضروری برای حل بحران افغانستان
کد خبر :1285179936

09:23 1397/09/20


برچسب ها : افغانستان, ایران, شاه محمود قریشی, طالبان افغانستان, مذاکرات صلح, هند,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با اعلام آمادگی پاکستان برای حل بحران افغانستان گفت: برای حل بحران افغانستان، نیاز به همکاری کشورهای منطقه از جمله هند و ایران خواهد بود.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با اعلام آمادگی پاکستان برای حل بحران افغانستان گفت: برای حل بحران افغانستان، نیاز به همکاری کشورهای منطقه از جمله هند و ایران خواهد بود.

وی در پاسخ به اعتراض یکی از نمایندگان در پارلمان پاکستان اظهار داشت: پاکستان به تنهایی قادر به برپایی امنیت و ثبات در افغانستان نخواهد بود و این مسئولیت مشترک هند، ایران، تاجیکستان، چین و دیگر کشورهای منطقه است.

وی افزود: هند به دلیل حضور در افغانستان، باید در این زمینه همکاری نماید.

وی طی سخنانی در پارلمان پاکستان اظهار داشت: برای برپایی امنیت در افغانستان، نشست های متعددی در کشورهای قطر و امارات متحده عربی برگزار شده است.

وی افزود: دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده طی نامه ای از عمران خان خواستار همکاری پاکستان در زمینه برپایی صلح در افغانستان شده است، در حالی که پاکستان پیش از این نیز همکاری های لازم را داشته است و زلمی خلیل زاد نماینده خصوصی آمریکا در امور افغانستان نیز تاکنون 3 مرتبه به پاکستان سفر داشته است.

وی خاطر نشان کرد نخست وزیر پاکستان حتی زمانی که بر سر قدرت قرار نداشت، معتقد به حل سیاسی بحران افغانستان بود.

وی افزود: اکنون پس از 15 سال، آمریکایی ها به این نتیجه رسیده اند که بحران افغانستان تنها از طریق سیاسی حل خواهد شد.

لازم بذکر است یک فرمانده بلند پایه ارتش ایالات متحده در کنگره آمریکا طی سخنانی گفته بود: پاکستان به خوبی میداند برقراری امنیت و ثبات در افغانستان، بدون همکاری وی مقدور نخواهد بود و آمریکا برای جلب نظر پاکستان باید، پیشنهادی جذاب و خیره کننده را به پاکستان ارائه دهد.

ژنرال کنت فرانک مک‌کنزی گفت: زنجیره کشته شدن نیروهای امنیتی افغانستان، به هیچ روشی تحت کنترل قرار نمیگیرد فلذا مذاکرات امری ضروری است.

ارسال نظر

 
1