خبر فوری

 
 
همکاری ژاپن برای تقویت سیستم پیش بینی آب و هوای پاکستان
کد خبر :176768083

12:16 1399/11/23


برچسب ها : پاکستان و ژاپن, تغییرات آب و هوایی, دولت پاکستان, سفیر ژاپن, غلام سرور خان, وزیر هواپیمایی, کنو نوری متسودا,

مراسم افتتاحیه سیستم راداری تغییرات آب و هوایی روز چهارشنبه با حضور مقامات دولت پاکستان و سفارت ژاپن در اسلام آباد برگزار گردید.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| مراسم افتتاحیه سیستم راداری تغییرات آب و هوایی روز چهارشنبه با حضور مقامات دولت پاکستان و سفارت ژاپن در اسلام آباد برگزار گردید.

بر اساس جزئیات منتشر شده، سیستم راداری برای مقابله با تاثیرات تغییرات اقلیمی با همکاری دولت ژاپن امروز با حضور غلام سرور خان وزیر هواپیمایی دولت فدرال پاکستان و کونینوری متسودا سفیر ژاپن مورد بهره برداری قرار گرفت.

در این مراسم نمایندگانی از دو کشور همچون شی جی کی فروتا نماینده آژانس همکاری بین المللی ژاپن، محمد ریاض رئیس سازمان هواشناسی و دیگر مقامات ارشد دو کشور نیز حضور داشتند.

غلام سرور خان وزیر هواپیمایی پاکستان در این دیدار ابراز داشت: هدف از راه اندازی مرکز راداری برای مقابله با تغییرات آب و هوایی با همکاری دولت ژاپن تقویت نظام پیش بینی آب و هوا در سطح متوسط می باشد.

وی با تقدیر از دولت و سفیر ژاپن برای همکاری مالی جهت تکمیل این پروژه افزود: این پروژه با بودجه ویژه آژانس همکاری بین المللی ژاپن در 10 شهریور ماه 1394 آغاز گردید و در ژوئن سال گذشته میلادی به عرصه تکمیل رسید و 97.5 درصد از بودجه 2502 میلیون روپیه ای پروژه توسط دولت ژاپن تامین شده است.

وی با بیان اینکه پاکستان و ژاپن دارای مناسبات مستحکم و دوستانه با یکدیگر هستند خاطرنشان کرد: راه اندازی این پروژه به تقویت بیش از پیش روابط دوستانه میان دو کشور منجر خواهد شد، راه اندازی پروژه باعث آگاهی بخشی به هنگام مردم از وضعیت جوی، توسعه سطح امنیت عملیات های حمل و نقل هوایی و زمینی و کاهش خسارات مالی و جانی ناشی از تغییرات آب و هوایی خواهد شد، این پروژه به مقابله با تغییرات اقلیمی و چالش های آب و هوایی نیز کمک خواهد نمود.

کونینوری متسودا سفیر ژاپن در اسلام آباد نیز در این دیدار با بیان اینکه دولت ژاپن اهمیت ویژه ای برای روابط خود با پاکستان قائل است گفت: روابط دوستانه میان پاکستان و ژاپن در آینده بیش از پیش تقویت و مستحکم خواهد شد و ژاپن به سرمایه گذاری های خود در بخش های مختلف پاکستان ادامه خواهد داد.

 

 

 

 

ارسال نظر

 
1