خبر فوری

 
همکاری نیروهای متخصص پاکستانی در بخش فناوری اطلاعات ژاپن
کد خبر :160777200

15:33 1399/09/29


برچسب ها : پاکستان و ژاپن, زلفی بخاری, سفیر پاکستان در ژاپن, سفیر ژاپن, سید ذوالفقار عباس بخاری,

زلفی بخاری دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور شهروندان مقیم خارج با اعلام خبر سفر قریب الوقوع خود به ژاپن گفت: به زودی نخستین گروه از متخصصان بخش فناوری اطلاعات از پاکستان به ژاپن اعزام خواهند شد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| زلفی بخاری دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور شهروندان مقیم خارج با اعلام خبر سفر قریب الوقوع خود به ژاپن گفت: به زودی نخستین گروه از متخصصان بخش فناوری اطلاعات از پاکستان به ژاپن اعزام خواهند شد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، زلفی بخاری دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور شهروندان مقیم خارج ظهر امروز پس از دیدار با کونینوری متسودا سفیر ژاپن در اسلام آباد با اعضای انجمن شرکتهای فناوری اطلاعات ژاپن به صورت ویدئو کنفرانس به گفتگو پرداخت.

وی در این نشست مجازی که با حضور مقامات وزارت امور خارجه، وزارت فناوری اطلاعات، انجمن خانه نرم افزار پاکستان و سفارت خانه های دو کشور برگزار گردید طی سخنانی ابراز داشت: بر اساس طرح استراتژیک بخش شهروندان پاکستانی مقیم خارج، در سال آتی میلادی دایره اعزام نیروهای متخصص گسترش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه ما در گذشته تمام توجه خود را بر روی کشورهای حاشیه خلیج فارس برای اعزام نیروی کار متمرکز نمودیم گفت: در حال حاضر اعزام نیروهای متخصص و زبده به ژاپن نخستین اولویت برنامه کاری ما می باشد و سال 2021 میلادی باب جدیدی در روابط پاکستان و ژاپن گشایش خواهد یافت، امیداورم فرصت لازم برای نیروهای متخصص بخش فناوری اطلاعات در ژاپن ایجاد شود.

زلفی بخاری همچنین خاطرنشان کرد: ما علاوه بر ژاپن با کشورهایی همچون کره جنوبی، رومانی و آلمان نیز در حال رایزنی برای اعزام نیروی کار هستیم.

همچنین سفیر پاکستان در توکیو نیز طی سخنانی در این نشست ابراز داشت: پس از امضای توافقنامه همکاری در زمینه اعزام نیروی کار ماهر میان اسلام آباد و توکیو شرکت های مختلف ژاپنی همچون اِن ای سی، مَک، سَنکیو(Sankyo)، اُریکس(Orix) و چندین شرکت دیگر فعال در زمینه فناوری اطلاعات با سفارت پاکستان تماس حاصل نمودند و در حال حاضر نیز بیش از 100 شرکت فعال در بخش آی تی با سفارت پاکستان در تماس هستند.

مسئولان انجمن شرکت های فناوری اطلاعات ژاپن نیز در این گفتگو با بیان اینکه کمبود نیروی کار مهندس در بخش فناوری اطلاعات ژاپن در حال افزایش است ابراز داشتند: طبق آمار وزارت تجارت و صنعت ژاپن، این کشور تا پایان سال 2030 میلادی با کمبود 800 هزار نفر نیروی کار در بخش آی تی مواجه خواهد شد

ارسال نظر

 
1