خبر فوری

 
 
همکاری فیس بوک با بی جی پی در نشر اخبار جعلی و سخنان نفرت انگیز در هند
کد خبر :827044254

16:33 1399/05/29


برچسب ها : حزب بی جی پی,

کنگره هند با استناد به مقاله ای در فیس بوک و واتس آپ که در وال استریت ژورنال منتشر شده است، نامه ای به مدیر عامل فیس بوک نوشت و با شکایت از اینکه فیس بوک از حزب بهاتیا جنتا در هند حمایت می کند، خواستار انجام تحقیقات سطح بالایی در مورد این موضوع جدی شد.


دهلی نو: به گزارش راز نیوز| کنگره هند با استناد به مقاله ای در فیس بوک و واتس آپ که در وال استریت ژورنال منتشر شده است، نامه ای به مدیر عامل فیس بوک نوشت و با شکایت از اینکه فیس بوک از حزب بهاتیا جنتا در هند حمایت می کند، گفت: این امر با انتشار نفرت و اخبار جعلی به دموکراسی آسیب می رساند، بنابراین خواستار انجام تحقیقات سطح بالایی در مورد این موضوع جدی هستیم.

سی وینو گوپال دبیر کل کنگره ابراز داشت که در صفحه نخست رزونامه وال استریت ژورنال مورخ 14 آوریل مضمونی با این عنوان که از طریق فیس بوک به حزب بی جی پی در پیروزی در انتخابات کمک شده است و از این بستر به منظور انتشار نفرت استفاده می شود، منتشر شده بود. در این نامه آمده است که در این مقاله نام خانم داس از افسران فیس بوک هند وجود دارد که از BJP در انتخابات حمایت کرده و از بستر فیس بوک در این کار استفاده کرده است. این امر که فیس بوک برای از بین بردن حقوق و ارزش های دموکراتیک ما کمک کرده است اقدامی نا امید کننده است و موجب هدر رفتن فداکاری های معماران کشور مان می شود.

همچنین اهل گاندی رئیس سابق کنگره در تویتی با اشاره به اینکه دولت مسئول این موضوع است، گفت: ما نمی توانیم به کسی اجازه دهیم تا دموکراسی را که با سختی کسب کرده ایم را از طریق اخبار جعلی و سخنان نفرت انگیز نابود کنند. وال استریت طی افشا سازی فیس بوک را شامل این بازی نشر خبر های دروغین و انتشار نفرت دانسته است بنابراین از مردم می خواهیم تا با احتیاط رفتار کنند.

از طرفی شیو سنا عضو کنگره هند با بیان اینکه بی جی پی و فیس بوک روابط نزدیکی با یکدیگر دارند، گفت: این حزب با ادامه روند انتشار نفرت، در صدد دستیابی به منافع سیاسی از این طریق است. وی افزود: روابط میان فیس بوک و حزب بی جی پی از آنجایی شفاف می شود که این بستر درحال لابی گری برای این حزب بوده و خانم داس افسر فیس بوک در یادداشت ژوئیه 2012 نوشت: نشستی با دولت وقت برگزار شده بود که قرار بود کپل سبل وزیر آموزش و پرورش وقت دولت در آن شرکت کند.

افسر فیس بوک طی پیشنهادی به اعضای پارلمان حزب بی جی پی گفته بود که شما تنها مقابل وزیر بگویید که موضوع در دادگاه جریان دارد و به همین منظور گفتگو در این مورد مناسب نیست.  

ارسال نظر

 
1