خبر فوری

 
 
هلاکت یکی دیگر از عناصر طالبان در بلوچستان پاکستان
کد خبر :1482010946

21:52 1398/05/26


برچسب ها : بلوچستان, پاکستان, طالبان,

عصر امروز (شنبه) نیز یکی دیگر از رهبران گروهک تروریستی طالبان به نام ملا محمد اعظم کشته شد. وی به ضرب سه گلوله درپی تیراندازی افراد ناشناس توسط سلاح 9mm به قتل رسیده است.


 

 

بلوچستان: به گزارش راز نیوز، عصر امروز (شنبه) نیز یکی دیگر از رهبران گروهک تروریستی طالبان به نام ملا محمد اعظم کشته شد. وی به ضرب سه گلوله درپی تیراندازی افراد ناشناس توسط سلاح 9mm به قتل رسیده است. طبق گفته‌ منابع محلی، هنگامی که خبرنگاران یا مردم محلی قصد تهیه عکس و فیلم از جسد را داشتند، با ممانعت بازماندگان مواجه شدند.
تیراندازی زمانی رخ داد که ملا محمد اعظم داخل مغازه ای در منطقه کچلاک شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان مشغول خرید بود.
از طرفی نیز گروه تروریستی طالبان مدعی شده است که یکی از اعضای تیم مهاجم به مسجد جامع قاسم واقع در مدرسه دینی در کچلاک را دستگیر کرده است. طبق ادعای طالبان، فرد دستگیر شده، نگهبان مدرسه ای بوده است که روز گذشته هدف حمله قرار گرفته بود و از وی کنترل بمب منفجر شده نیز کشف شده است.
 
دکتر راشد احمد کارشناس امور افغانستان مقیم اسلام آباد در این رابطه گفت: حملات اخیر، موجب وارد آمدن شوک بزرگی به طالبان شده اند. حملات اخیر علیه طالبان بخشی از یک استراتژی غیر معمولی هستند. به نظر من، گروهی که رهبران طالبان را هدف قرار می‌دهد، نمی‌خواهد ماموریت صلح افغانستان با موفقیت مواجه شود. به دلیل پیشرفت چشمگیر در مذاکرات فی مابین طالبان و آمریکا، برخی عناصر قصد ایجاد مانع در مسیر این پیشرفت و موفقیت را دارند.
وی در تحلیل خود با اشاره به این موضوع که پاکستان پشتیبان مرکزی و اصلی طالبان است گفت: حملات اخیر و عدم دستگیری رهبران طالبان توسط نیروهای امنیتی پاکستان نشان دهنده این امر است که حقیقتا پاکستان پشتیبان اصلی طالبان است.
لازم به ذکر است علاوه بر منطقه کچلاک بلوچستان، خبر هایی مبنی بر حضور اعضای گروه تروریستی طالبان در مناطقی چون بزرگراه شرقی کویته، پشتون آباد، پشین، سرخاب، یارو، کلی ترانه و دیگر مناطق منتشر می شوند.
مقامات افغانستان در گذشته اتهاماتی مبنی بر این مورد که افراد زخمی طالبان در پاکستان معالجه می‌شوند را به اسلام آباد نسبت می‌داده است.
 
بخوانید:
 

انفجار بمب در مراسم نماز جمعه / کشته شدن برادر حبیب الله آخوندزاده رهبر طالبان

 

 

ارسال نظر

 
1