خبر فوری

 
 
هلاکت یکی از فرماندهان طالبان افغانستان در پی تیراندازی در پیشاور
کد خبر :1606370567

15:18 1400/01/31


برچسب ها : پلیس ایالت خیبر پختون خوا, پیشاور, تیراندازی, داعش, دولت اسلامی عراق و شام, طالبان افغانستان,

پلیس ایالت خیبر پختون خوا از هلاکت مولوی نیک محمد رهبر از فرماندهان طالبان افغانستان در پی تیراندازی عناصر ناشناس در منطقه حاجی کمپ شهر پیشاور خبر داد که مسئولیت آن را گروه تروریستی داعش بر عهده گرفت.


پیشاور: به گزارش راز نیوز| پلیس ایالت خیبر پختون خوا از هلاکت مولوی نیک محمد رهبر از فرماندهان طالبان افغانستان در پی تیراندازی عناصر ناشناس در منطقه حاجی کمپ شهر پیشاور خبر داد که مسئولیت آن را گروه تروریستی داعش بر عهده گرفت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، مولوی نیک محمد رهبر از فرماندهان ارشد طالبان افغانستان عصر روز دوشنبه در حالی که به وسیله یک خودرو به همراه چند تن از یاران خود در حال حرکت بود، در حوالی حوزه استحفاظی پهاری پوره شهر پیشاور توسط افراد ناشناس هدف تیراندازی قرار گرفت.

یک افسر محلی پلیس در این خصوص خبر داد در نتیجه این حمله مولوی نیک محمد رهبر در دم به هلاکت رسیده و دو تن از یاران وی نیز دچار جراحت شدند، فرد به هلاکت رسیده اصالتا از اهالی افغانستان می باشد و یاران وی در شکایت نامه محل سکونت خود را منطقه اکوره شهرستان نوشهره واقع در ایالت خیبر پختون خوا اعلام نموده اند.

ضیاء الحق امرخیل فرماندار استان ننگرهار افغانستان در بیانیه ای مدعی گردید فرد به هلاکت رسیده در نزدیکی منطقه حاجی کمپ شهر پیشاور از فرماندهان ارشد طالبان افغانستان بوده که ریاست امور اداری در استان ننگرهار را نیز بر عهده داشت.

این در حالی است که طالبان افغانستان تاکنون هیچ بیانیه ای در تایید و یا تکذیب این خبر منتشر نکرده است.

گفتنی است ملا نیک محمد رهبر از فرماندهان ارشد طالبان افغانستان بود که به عنوان یکی از مخالفان سرسخت گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام(داعش)  شناخته می شد.

ملا نیک محمد رهبر پس از هلاکت ملا اختر منصور سرکرده طالبان افغانستان در سال 2016 میلادی در جریان یک حمله پهپادی با ملا هیبت الله آخوندزاده بیعت نمود، وی ریاست امور نظامی طالبان افغانستان در استان ننگرهار را بر عهده داشت.

از سوی دیگر دولت اسلامی عراق و شام(داعش) در یک بیانیه مطبوعاتی در این خصوص مسئولیت قتل ملا نیک محمد رهبر را بر عهده گرفت و مدعی گردید در جریان این حمله علاوه بر هلاکت ملا نیک محمد سه تن دیگر از یارانش نیز دچار جراحت شدند.

ارسال نظر

 
1