خبر فوری

 
 
هلاکت یکی از فرماندهان ارشد تحریک طالبان پاکستان در نتیجه درگیری های داخلی بین این گروه تروریستی در افغانستان
کد خبر :780816181

08:50 1400/11/12


برچسب ها : ارتش پاکستان, پاکستان و افغانستان, تحریک طالبان پاکستان, تروریست های تحریک طالبان پاکستان, طالبان افغانستان, نیروهای امنیتی پاکستان,

منابع آگاه از هلاکت یکی از فرماندهان ارشد گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان به نام رفیع الله در درگیری های داخلی این گروه تروریستی خبر دادند.


کابل: به گزارش راز نیوز| منابع آگاه از هلاکت یکی از فرماندهان ارشد گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان به نام رفیع الله در درگیری های داخلی این گروه تروریستی خبر دادند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، به دنبال اختلافات داخلی میان شاخه های مختلف گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان بر سر موارد مالی و دایره اختیارات، اعضای این شاخه ها و فرماندهان آن با یکدیگر وارد درگیری و جنگ شدند.

در نتیجه این درگیری ها یکی از فرماندهان ارشد تحریک طالبان پاکستان به نام رفیع الله که تحت تعقیب نیروهای امنیتی ارتش پاکستان قرار داشت به هلاکت رسید.

طبق گفته مقامات آگاه، این تروریست با سرویس امنیتی افغانستان، داعش و گروه های تجزیه طلب مسلح بلوچ همکاری داشت و با نام های مستعار مختلف از جمله وهاب، دکتر و احمد عبدالله فعالیت می کرد.

وی در چندین عملیات تروریستی در سال 2011 میلادی نقش داشت و همکاری با تروریست های انتحاری و انتقال آنان از یک نقطه به نقطه ای دیگر وظیفه وی بود.

وی در انفجارهای انتحاری بیمارستان دولتی کویته و هتل سرینای شهر کویته نقش مستقیم داشت و در اقدامات تروریستی همچون حمله به نیروهای پلیس، نیروهای سپاه مرزی و دیگر نهادهای امنیتی نیز مشارکت داشت، وی همچنین مغز متفکر حمله تروریستی به سرگرد نعیم و بازرس کبیر نیز بود.

این تروریست علاوه بر این در عملیات های باز محمد منطقه کچلاک و ملک حاجی گلاب نقش مستقیم و کلیدی داشت، حمله مسلحانه به بانک کچلاک و نیروهای اف سی در چمن نیز از جمله اقدامات تروریستی وی بود.

ارسال نظر

 
1