خبر فوری

 
هلاکت یک تروریست سرشناس وابسته داعش خراسان در شهر کنر افغانستان
کد خبر :1350283391

16:42 1402/03/19


برچسب ها : تروریست تحت تعقیب, داعش, داعش خراسان, دولت اسلامی عراق و شام, هلاکت تروریست ها, ولایت کنر,

خبرهای واصله از افغانستان از هلاکت یک تروریست سرشناس وابسته به داعش خراسان در شهر کنر حکایت دارد.


کابل: به گزارش راز نیوز| خبرهای واصله از افغانستان از هلاکت یک تروریست سرشناس وابسته به داعش خراسان در شهر کنر حکایت دارد.
طبق اعلام رسانه های محلی پاکستان، ثنا الله غفاری ملقب به شهاب المهاجر که نه تنها اسلام آباد بلکه تحت تعقیب نهادهای امنیتی کشورهای مختلف منطقه قرار داشت در شهر کنر افغانستان به دست افراد ناشناس به هلاکت رسید.
ثنا الله غفاری از تروریست های سرشناس و رده بالای داعش خراسان به شمار می رفت که در عملیات های مختلف تروریستی در ایران، ازبکستان، تاجیکستان، پاکستان و افغانستان نقش و مشارکت داشت.
وی در آوریل ۲۰۲۰ سرکردگی داعش خراسان را بر عهده داشت و مغز متفکر و رئیس عملیات تمامی حملات تروریستی در کشورهای منطقه بود.
او در دسامبر ۲۰۲۱ میلادی از سوی سازمان ملل متحد، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان یک تروریست بین المللی معرفی شد و مبلغ ۱۰ میلیون دلار به عنوان پاداش برای سر او تعیین گردید.
به گفته رسانه های پاکستانی، این تروریست در حمله به سفارت پاکستان در کابل، حمله به حسینیه شیعیان در بازار قصه خوانی شهر پیشاور پاکستان، حمله به زندان در ننگرهار افغانستان، حمله با آر پی جی به مواضع مرزی کشورهای ازبکستان و تاجیکستان نقش داشت.
وی همچنین در حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ شیراز و حمله به مسجدی در مزار شریف افغانستان نیز به صورت مستقیم مشارکت داشت.

ارسال نظر

 
1