خبر فوری

 
 
هلاکت فرمانده اسبق تحریک طالبان پاکستان به همراه فرزند و 4 تن دیگر از همراهان خود
کد خبر :2071314402

13:54 1400/10/30


برچسب ها : افراد مسلح ناشناس, تحریک طالبان پاکستان, تیراندازی, جماعت الاحرار, طالبان افغانستان, ولایت کنر,

محمد امیر معروف به غازی فرمانده اسبق گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان به همراه فرزند و 4 تن از همراهان خود در تیراندازی افراد مسلح ناشناس در شهرستان کنر ایالت خیبر پختون خوا به هلاکت رسید.


 

کابل: به گزارش راز نیوز| محمد امیر معروف به غازی فرمانده اسبق گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان به همراه فرزند و 4 تن از همراهان خود در تیراندازی افراد مسلح ناشناس در منطقه نرنگ شهرستان کنر افغانستان به هلاکت رسید.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دو فرد مسلح ناشناس امروز طی عملیاتی خودروی حامل محمد امیر فرمانده اسبق تحریک طالبان پاکستان را به رگبار بستند که در نتیجه آن وی به همراه فرزند و 4 نیروی خود جان خود را از دست داد.

گفتنی است محمد امیر پس از ترک تحریک طالبان پاکستان به طالبان افغانستان ملحق گشت و احتمال می رود از سوی گروه تروریستی تحریک طالبان هدف حمله قرار گرفته باشد.

این در حالی است که نجیب الله حنیف مسئول اطلاع رسانی و فرهنگی شهرستان کنر در گفتگو با خبرنگاران این حمله را یک اقدام شخصی عنوان نمود و گفت: یکی از مهاجمان در وضعیت مجروح دستگیر شده است و تلاش ها برای دستگیری دیگر مهاجم این حمله ادامه دارد.

لازم به ذکر است فرمانده اسبق به هلاکت رسیده تحریک طالبان پاکستان، پیشتر عضو گروهک تروریستی جماعت الاحرار بود، جماعت الاحرار از مهمترین گروه های جدا شده از تحریک طالبان پاکستان در سال 2014 میلادی می باشد که بعدها مجددا به تحریک ملحق شده اند.

محمد امیر غازی سپس با جدا کردن مسیر خود از جماعت الاحرار به گروهک تروریستی موسوم به جنود خراسان پیوست، وی در جریان درگیری با نیروهای ارتش پاکستان مجروح گشت و در حال حاضر به امارت اسلامی افغانستان(طالبان) وفادار بود.

ارسال نظر

 
1