خبر فوری

 
هلاکت فرمانده ارشد تحریک طالبان پاکستان در افغانستان
کد خبر :1588284969

12:04 1399/12/26


برچسب ها : ارتش پاکستان, تحریک طالبان پاکستان, تروریست تحت تعقیب, شیعیان پاکستان, هلاکت,

یکی از فرماندهان ارشد گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان و از افراد تحت تعقیب نیروهای امنیتی پاکستان به نام اقبال معروف به بالی کهیاره و شانی طی عملیاتی در خاک افغانستان به هلاکت رسید.


کابل: به گزارش راز نیوز| یکی از فرماندهان ارشد گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان و از افراد تحت تعقیب نیروهای امنیتی پاکستان به نام اقبال معروف به بالی کهیاره و شانی طی عملیاتی در خاک افغانستان به هلاکت رسید.

بر اساس جزئیات منتشر شده، منابع آگاه امنیتی پاکستان در این خصوص خبر دادند اقبال معروف به کهیاره از تروریست های ارشد تحریک طالبان پاکستان که در فهرست افراد تحت تعقیب قرار داشت روز گذشته در یک عملیات در ولایت برمل افغانستان کشته شد.

بالی کهیاره معروف به شانی اصالتا از اهالی بخش پروا واقع در شهرستان دیره اسماعیل خان ایالت خیبر پختون خوا می باشد که در چندین عملیات تروریستی از جمله بمب گذاری، حمله به نیروهای امنیتی ارتش، پلیس و اف سی، حمله به تجمع شیعیان و همچنین ترور شخصیت های برجسته و شهروندان عادی شیعه در دیره اسماعیل خان و همچنین حمله به تیم کریکت سریلانکا در پاکستان نقش داشت.

طبق گفته منابع آگاه این تروریست تحت تعقیب نیروهای امنیتی پاکستان بوده و دولت پاکستان مبلغ 20 میلیون روپیه برای سر وی به عنوان پاداش تعیین نموده بود.

 

ارسال نظر

 
1