خبر فوری

 
هلاکت سه عضو تحریک طالبان پاکستان در عملیات ارتش پاکستان در وزیرستان شمالی
کد خبر :811055814

13:20 1400/04/11


برچسب ها : ارتش پاکستان, تحریک طالبان پاکستان, درگیری مسلحانه, روابط عمومی ارتش پاکستان, عملیات نظامی, وزیرستان شمالی,

در جریان عملیات نیروهای ارتش پاکستان در وزیرستان شمالی ایالت خیبر پختون خوا یک فرمانده ارشد گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان به همراه دو تن از یاران خود به هلاکت رسید.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| در جریان عملیات نیروهای ارتش پاکستان در وزیرستان شمالی ایالت خیبر پختون خوا یک فرمانده ارشد گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان به همراه دو تن از یاران خود به هلاکت رسید.

بر اساس جزئیات منشتر شده، نیروهای ارتش پاکستان به دنبال دریافت اطلاعات محرمانه مبنی بر حضور تروریست ها در منطقه دته خیل وزیرستان شمالی وارد عملیات شدند.

در جریان این عملیات که به درگیری میان تروریست های مسلح و نیروهای ارتش پاکستان منجر گردید دو نظامی ارتش پاکستان به نام های گروهبان یونس و سرباز وقاص جان باختند.

همچنین در نتیجه درگیری و تبادل آتش میان دو طرف یک فرمانده ارشد گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان به نام گل مان خان الله معروف به اسد به همراه دو تن از یاران خود به نام های صدام و عبدالصمد معروف به یوسف به هلاکت رسید.

از محل مخفیگاه تروریست ها مقادیر قابل توجهی از سلاح و مهمات جنگی کشف و ضبط گردید.

گفتنی است گل مان خان الله از فرماندهان ارشد گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان بود که در منطقه اسماعیل خیل از توابع دته خیل سکونت داشت، وی از سال 2013 میلادی تاکنون در چندین عملیات تروریستی در منطقه دته خیل و مناطق حومه حضور داشت.

وی در عملیات تروریستی در ژوئن 2019 و مه 2021 میلادی در حمله و تیراندازی به سوی نیروهای امنیتی و همچنین هدف قرار دادن نیروهای امنیتی پاکستان از طریق انفجار بمب کنترل از راه دور نیز نقش داشت.

وی در ژانویه 2020 میلادی ملک ولی خان و ذکاء الله از اهالی منطقه دته خیل را به قتل رساند.

ارسال نظر

 
1