خبر فوری

 
 
هلاکت دو تروریست در سکر و بازداشت یک عضو تحریک طالبان پاکستان در حیدرآباد
کد خبر :2072858265

13:06 1399/12/09


برچسب ها : بازداشت, پلیس ایالت سند, تحریک طالبان پاکستان, حیدرآباد, دایره مبارزه با تروریسم, سکر,

در عملیات نیروهای دایره مبارزه با تروریسم پلیس ایالت سند در شهر سکر ایالت سند دو تروریست وابسته به گروه های ممنوعه به هلاکت رسیدند، همچنین در عملیاتی جداگانه یک عضو تحریک طالبان پاکستان در شهر حیدرآباد بازداشت شد.


سند: به گزارش راز نیوز| در عملیات نیروهای دایره مبارزه با تروریسم پلیس ایالت سند در شهر سکر ایالت سند دو تروریست وابسته به تحریک طالبان پاکستان به هلاکت رسیدند، همچنین در عملیاتی جداگانه یک عضو تحریک طالبان پاکستان در شهر حیدرآباد بازداشت شد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دایره مبارزه با تروریسم پلیس ایالت سند اعلام نمود: در عملیاتی اطلاعاتی دو عضو وابسته به گروه های تروریستی به نام های ولایت بیگ و شاه محمود به هلاکت رسیدند.

مظهر مشهوانی سخنگوی دایره مبارزه با تروریسم پلیس در این خصوص ابراز داشت: یکی از سازمان های اطلاعاتی دولت مرکزی و دایره مبارزه با تروریسم اطلاعاتی محرمانه در خصوص ورود تعدادی از عناصر گروهک تروریستی نور اسلام وزیرستان جنوبی از شاخه های تحریک طالبان پاکستان به ایالت سند دریافت نموده و پس از آن تمامی رفت و آمد این تروریست ها تحت رصد قرار دادند.

وی افزود: نیروهای امنیتی حوالی منطقه پتنی شهر سکر تلاش نمودند تروریست ها را بازداشت نمایند اما تروریست ها اقدام به تیراندازی به سوی گروه پلیس نمودند و نیروهای پلیس نیز بلافاصله در واکنش به این اقدام تروریست ها به تیراندازی پرداختند که در اثر آن دو تروریست به هلاکت رسیدند.

سخنگوی دایره مبارزه با تروریسم در ادامه خاطرنشان کرد: اسامی این تروریست ها ولایت بیگ و شاه محمود می باشد، این تروریست ها در چندین عملیات تروریستی در مناطق وزیرستان جنوبی و شانگله نقش داشتند، این تروریست ها یک دستگاه خودروی پلیس را در منطقه شانگله به وسیله بمب منهدم نمودند که در اثر آن 5 نیروی پلیس جان باختند.

از سوی دیگر در عملیات جداگانه نیروهای دایره مبارزه با تروریسم پلیس در شهر حیدرآباد ایالت سند عبدالرحمان سواتی عضو تحریک طالبان پاکستان بازداشت گردید، وی در چندین عملیات تروریستی همچون حمله به نیروهای اف سی و پلیس در سال 2016 میلادی نقش داشته است.

در بیانیه صادر شده از سوی دایره مبارزه با تروریسم پلیس حیدرآباد آمده است: نیروهای دایره مبارزه با تروریسم و تیم ویژه نیروهای رنجرز امروز در منطقه اس دی ای در خیابان منتهی به محله خدا کی بستی شهر کوتری با اطلاع یکی از مخبران طی عملیاتی یک عضو وابسته به تحریک طالبان پاکستان به نام عبدالرحمان فرزند میان صاحب زاده معروف به سید پتان(سواتی) را بازداشت نمودند.

طبق این بیانیه از این تروریست بازداشت شده یک عدد نارنجک دستی، یک عدد اسلحه کلت کالیبر 30 به همراه یک خشاب و تعداد 5 عدد فشنگ کشف و ضبط گردید.

تروریست بازداشت شده در بازجویی های اولیه نسبت به نقش داشتن در چندین عملیات تروریستی اذعان نموده و گفته است تمامی این عملیات ها با دستورات مستقیم فردی به نام ابوبکر که فرمانده و سرکرده گروهک بوده انجام داده است، برای تایید اظهارات متهم در حال تماس با مقامات امنیتی خیبر پختون خوا هستیم.

شرح اقدامات تروریستی متهم بازداشت شده:

1. حمله به نیروهای سپاه مرزی و یا نیروهای ویژه در مرز طورخم منطقه خیبر اجنسی به وسیله اسلحه کلاشینکف در سال 2016 میلادی

2. قتل یک فرد ناشناس با متوقف نمودن وی در جاده کوکی خیل در سال 2016 میلادی

3. قتل یک فرد ناشناس به همراه همدستانش در جاده کوکی خیل در عملیات جداگانه در سال 2016 میلادی

4. هدف قرار دادن نیروهای پلیس در جاده طورخم به وسیله بمب کنترل از راه دور در سال 2016 که در اثر آن دو نیروی پلیس به شهادت رسیدند.

5. هدف قرار دادن خودروی نیروهای سپاه مرزی در جاده کوکی خیل در سال 2016 که در اثر آن تعدادی از نیروهای اف سی به شهادت رسیده و زخمی شدند.

6. حمله دوباره به خودروی نیروهای سپاه مرزی در جاده کوکی خیل و به شهادت رساندن تعدادی از نیروهای اف سی و زخمی شدن چندی دیگر

7. ربودن یک شخص از جاده پیشاور و به رگبار بستن وی، تنها اطلاعاتی که از وی در دست است این است که وی فردی وابسته به نظام پاکستان بوده است.

8. قتل یک فرد دیگر وابسته به نظام پاکستان در منطقه باره شهرستان خیبر اجنسی به ضرب گلوله

ارسال نظر

 
1