خبر فوری

 
هلاکت 5 فرمانده گروه تروریستی داعش طی عملیات نیروهای امنیتی پاکستان در ایالت بلوچستان
کد خبر :1900787248

09:45 1401/07/25


برچسب ها : ادعا, ارتش پاکستان, افراط گرا, بلوچستان, پلیس مبارزه با تروریسم, تبادل آتش, تروریست های داعش, تروریست های داعشی, تیراندازی, درگیری مسلحانه, عملیات, عملیات جستجو, فرمانده داعش خراسان, مستونگ, نیروهای امنیتی پاکستان, هلاکت تروریست ها,

نیروهای امنیتی پاکستان طی عملیاتی در منطقه اسپلنجی و کابو در نزدیکی شهر کویته، 5 فرمانده گروه تروریستی داعش را به هلاکت رسانده و تعدادی از تروریست های داعش را دستگیر کردند. طی این عملیات 3 نیروی امنیتی نیز زخمی شده اند.


کویته: به گزارش راز نیوز | نیروهای امنیتی پاکستان طی عملیاتی در منطقه اسپلنجی و کابو در نزدیکی شهر کویته، 5 فرمانده گروه تروریستی داعش را به هلاکت رسانده و تعدادی از تروریست های داعش را دستگیر کردند. طی این عملیات 3 نیروی امنیتی نیز زخمی شده اند.

ارتش پاکستان اعلام کرد: 3 فرمانده هلاک شده گروه تروریستی داعش طی عملیات نیروهای امنیتی پاکستان در ایالت بلوچستان مدتی قبل از ولایت کنر افغانستان به ایالت بلوچستان آمده بودند. نیروهای امنیتی همچنان به دنبال تروریست های مخفی شده در مناطق مختلف ایالت بلوچستان هستند. طی عملیات نیروهای امنیتی پاکستان در مناطق کوهستانی ایالت بلوچستان از بالگردهای جنگی ارتش پاکستان نیز استفاده شده است.

یکی از افسران عالی رتبه ارتش پاکستان به شرط عدم افشای هویتش اعلام کرده است که تروریست های هلاک شده در حال برنامه ریزی یک عملیات تروریستی علیه کاروان های زائران شیعه بودند. این عملیات تحت نظارت سازمان های اطلاعاتی پاکستان در حال انجام است.

وی افزود: تروریست های هلاک شده داعش در بین مناطق پرجمعیت ایالت بلوچستان مخفی شده بودند. از مخفی گاه های آن ها مدارکی کشف و ضبط شده است. این مدارک برای انجام عملیات علیه تروریست های داعش در مناطق دیگر این ایالت به ما کمک کرده است.

وی گفت: امنیت مناطق مرزی پاکستان و افغانستان به طور چشمگیری افزایش یافته است. داعش در چند سال اخیر بارها تلاش کرد که در ایالت بلوچستان جای پای خود را محکم کند اما تاکنون در دستیابی به این هدف شکست خورده است.

نبیل احمد یکی از مقامات ارشد وزارت کشور ایالت بلوچستان اعلام کرد: شورش در مناطق مرزی ایالت بلوچستان با افغانستان بخشی از این موج جدید تروریسم است.  تروریست های داعش نقش مهمی در عملیات های تروریستی در ایالت بلوچستان داشته اند. طی عملیات های سازمان های اطلاعاتی پاکستان در گذشته، چندین فرمانده مهم دیگر داعش نیز در ایالت بلوچستان به هلاکت رسیده بودند.

وی افزود: ابو عمر فرمانده داعش پاکستان نیز طی عملیات سازمان های اطلاعاتی پاکستان در ایالت بلوچستان به هلاکت رسیده بود. گروه های مسلح به طور برنامه ریزی شده در حال ایجاد نا امنی در ایالت بلوچستان هستند. قبایل محلی در تمام عملیات هایی که بر اساس برنامه اقدام ملی در ایالت بلوچستان انجام شده است، با ما همکاری کرده اند.

وی گفت: اصلی ترین هدف داعش تفرقه افکنی در پاکستان است. بیشترین حملاتی که به بیان آن ها در ایالت بلوچستان انجام شده است، علیه اقلیت ها بوده است. بیشتر حملات به شیعیان هزاره در ایالت بلوچستان توسط داعش انجام شده است.

برخی از تحلیل گران گفته اند که داعش در حال تلاش برای محکم کردن جای پای خود در ایالت بلوچستان از راه افغانستان است.

عمر فاروق تحلیل گر مسائل دفاعی و امنیتی پاکستان گفت: پس از به حکومت رسیدن طالبان در افغانستان، قدرت داعش در این کشور تضعیف شد. داعش می تواند تا حدودی در پاکستان فعالیت کند زیرا این گروه تروریستی با همکاری تحریک طالبان پاکستان در زمان حکومت قبلی افغانستان، به اهداف مد نظر خود حمله می کرد.

وی افزود: نیروهای تحریک طالبان پاکستان که در مناطق مختلف افغانستان مخفی شده اند، مانند گذشته از حمایت حکومت قبلی افغانستان بهره مند نیستند. حامد کرزای رئیس جمهور اسبق افغانستان گفته بود که اشرف غنی رئیس جمهور سابق افغانستان از داعش بر علیه طالبان افغانستان استفاده می کرد.

وی گفت: تا زمانی که مسائل امنیتی در دو طرف مرز پاکستان و افغانستان بهود پیدا نکند، نمی توان به طور کامل جلوی نفوذ تروریست ها به داخل مرزهای پاکستان را گرفت.

لازم به ذکر است که تروریست های داعش در گذشته مسئولیت حملات به مهندسان چینی و رهبران طالبان افغانستان در شهر کویته و دیگر مناطق ایالت بلوچستان را بر عهده گرفته اند.

ارسال نظر

 
1