خبر فوری

 
هلاکت 5 شبه نظامی پاکستانی و بازداشت یک تن دیگر در جریان درگیری با نیروهای مرزبانی هند
کد خبر :1648736641

12:09 1401/06/05


برچسب ها : ارتش پاکستان, ارتش هند, پلیس جامو و کشمیر, تروریست, خط کنترل مرزی, سری نگر, شبه نظامیان, مرز هند و پاکستان, کشمیر هند,

ارتش هند در بیانیه‌ای از کشته شدن 5 شبه نظامی در حین تلاش برای عبور از خط کنترل مرزی در کشمیر و بازداشت یک تن دیگر طی هفته جاری خبر داد.


سری نگر: به گزارش راز نیوز| ارتش هند در بیانیه‌ای از کشته شدن 5 شبه نظامی در حین تلاش برای عبور از خط کنترل مرزی در کشمیر و بازداشت یک تن دیگر طی هفته جاری خبر داد.

ارتش هند اعلام داشت: طی هفته جاری در جریان سه درگیری مختلف با شبه نظامیان پاکستانی که قصد ورود به خاک هند را داشتند دست کم 5 تن کشته شده و یک تن دیگر در وضعیت مجروح بازداشت شد.

به گفته ارتش هند، شبه نظامی بازداشت شده به نام تبریک حسین در جریان بازجویی‌های صورت گرفته اذعان داشته به همراه سه تن دیگر از یاران خود قصد عبور از خط کنترل مرزی و ورود به منطقه کشمیر را داشت.

ارتش هند همچنین مدعی شده است که وی در بخش دیگری از اعترافات خود اذعان داشته است فردی به نام یونس چودری که سرهنگ ارتش پاکستان می‌باشد مبلغ 30 هزار روپیه به وی پرداخت نموده و به او مأموریت داده بود تا عملیات انتحاری علیه ارتش هند انجام دهد.

گفتنی است پیش از این نیز ادعاهایی از جانب ارتش هند مبنی عبور شبه نظامیان پاکستانی از خط کنترل مرزی برای انجام عملیات خرابکارانه در هند صورت گرفته بود که همواره از سوی ارتش پاکستان رد و تکذیب شده است.

سرتیپ کپل رانا فرمانده تیپ 80 پیاده ارتش هند در این خصوص ابراز داشت: تبرک حسین از اهالی روستای سبز کوت شهرستان کوتلی منطقه کشمیر تحت کنترل پاکستان است، وی به همراه دو الی چهار تن دیگر از یاران خود با عبور از خط کنترل مرزی در بخش نوشهره شهرستان راجوری وارد موفق به ورود به خاک هند شد، اما بلافاصله پس از ورود وی به داخل خاک هند درگیری میان این شبه نظامی و نیروهای مرزبانی ارتش هند آغاز گردید.

وی افزود: در جریان این درگیری تبرک حسین دچار جراحت شد و دیگر همدستان وی نیز موفق به فرار و بازگشت به خاک پاکستان شدند، اما نیروهای مرزبانی هند تبرک حسین را مورد بازداشت قرار دادند و وی اکنون در بیمارستان نظامی تحت درمان قرار دارد.

سرتیپ رانا و محمد اسلم رئیس مرکز پلیس منطقه در این نشست خبری عنوان داشتند: تبرک حسین پیش از این نیز در سال 2006 میلادی به همراه برادر خود هارون علی وارد منطقه کشمیر تحت کنترل هند شده بود اما وی در نوامبر سال 2017 میلادی بر مبنای ارزش‌های بشردوستانه به سرزمین خود بازگردانده شد.

علاوه بر این گروهی دیگر نیز ساعات پایانی دوشنبه شب مورخ 22 اوت(31 مرداد) قصد ورود به خاک هند از داخل منطقه کشمیر تحت کنترل پاکستان را داشتند که با مداخله نیروهای مرزبانی هند مواجه شدند، در این هنگام دو شبه نظامی که در تلاش برای ورود به خاک هند از بخش لام خط کنترل مرزی واقع در منطقه نوشهره شهرستان راجوری بودند کشته شدند.

به گفته سرتیپ رانا در این عملیات یکی از متجاوزان به خاک هند علی رغم جراحت موفق به بازگشت به خاک پاکستان شد. در محل درگیری ارتش هند یک قبضه اسلحه کلاشینکف به همراه مهمات کشف و ضبط کردند.

وی خاطرنشان کرد: تروریست‌های پاکستان احتمالاً تصور می‌کردند که شاید بتوانند با استفاده از تاکتیک استتار به وسیله بوته‌های انبوه و پوشش گیاهی و نیز باران مداوم و ابرهای غلیظ موفق به ورود به خاک هند شوند، اما با این وجود نیروهای هند تلاش آنها برای تجاوز به خاک هند را نافرجام گذاشتند.

از سوی دیگر منابع هندی از درگیری در بخش اوری خط کنترل مرزی خبر می‌دهند، امروز موسوی سخنگوی ارتش هند در سری نگر در گفتگو با خبرگزاری صدای آمریکا ابراز داشت: شبه نظامیان قصد ورود به سرزمین هند از مسیر کمل کوت واقع در بخش اوری را دارند و هشدارهای مربوط به آن از سوی بخش اطلاعات ارتش هند صادر شده است.

وی افزود: ارتش هند و پلیس جامو و کشمیر در چندین منطقه مراکز ایست و بازرسی ایجاد نموده‌اند و نیروهای امنیتی در مکان‌های مشخص در کمین متجاوزان و شبه نظامیان نشسته‌اند و دستگاه‌های الکترونیکی نیز به منظور تشخیص دقیق حضور متجاوزان به کار گرفته شده است.

سخنگوی ارتش هند خاطرنشان کرد: استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی و نیز اطلاعات ارائه شده از سوی نهادهای امنیتی نقشی مهم و مؤثر در عملیات ارتش هند برای نافرجام گذاشتن تروریست‌های تحت حمایت پاکستان دارند.

گفتنی است اگرچه تاکنون مقامات پاکستان هیچ واکنشی به این ادعاهای ارتش هند نشان نداده‌اند، اما این ادعاهای تکراری همواره از سوی اسلام آباد رد و تکذیب شده است.

ارسال نظر

 
1