خبر فوری

 
 
هلاکت 110 تن از عناصر تروریستی طالبان طی عملیات های 24 ساعت گذشته در افغانستان
کد خبر :2089241785

20:52 1398/04/19


برچسب ها : ارتش, افغانستان, تروریست, تروریسم, داعش, طالبان, عملیات,

درپی عملیات های متعدد نیروهای ارتش افغانستان در استان های مختلف از این کشور، طی 24 ساعت گذشته 110 تن از عناصر تروریستی طالبان هلاک، 11 تن به شدت زخمی و 2 فرمانده مهم اسیر شدند. از طرفی طی عملیاتی در ننگرهار 18 تن از اعضای گروه تروریستی داعش نیز دستگیر شدند.


افغانستان: به گزارش راز نیوز، درپی عملیات های متعدد نیروهای ارتش افغانستان در استان های مختلف از این کشور، طی 24 ساعت گذشته 110 تن از عناصر تروریستی طالبان هلاک، 11 تن به شدت زخمی و 2 فرمانده مهم اسیر شدند. از طرفی طی عملیاتی در ننگرهار 18 تن از اعضای گروه تروریستی داعش نیز دستگیر شدند.

طبق گزارش وزارت دفاع افغانستان، درپی عملیات کماندوهای ویژه دسته 101 ارتش افغانستان در بخش های مختلف افغانستان، 37 تن از اعضای گروه تروریستی طالبان هلاک و تعدادی نیز زخمی و تعدای از پناهگاه های طالبان نیز منهدم شدند. نیروی هوایی علیه 13 مقر طالبان در لوگر، بدغیس، هرات، کنر، پکتیا، هلمند، بغلان، غزنی، اروزگان، ننگرهار، زابل، فریاب، بلخ و سرای پل عملیات هوایی انجام دادند.
از طرفی ارتش افغانستان طی عملیاتی در استان ننگرهار 18 شبه نظامی داعش را دستگیر کرد.
عملیات نیروهای افغان در قندهار منجر به هلاکت حافظ ملتان معاون فرمانده واحد سرخ طالبان شد.
براساس گزارش خبرگزاری های محلی افغانستان، نیروهای امنیتی با کسب موفقیت طی عملیات های متعدد 58 تن از اعضای طالبان را هلاک و 11 تن را به شدت زخمی کردند. طبق بیانیه وزارت کشور افغانستان، این عملیات های موفقیت آمیز در مناطق پال عالم، براقی براق و کهوش انجام شده اند.
براساس گزارش خبرگزاری "خامه پریس"، عملیات موفقیت آمیز نیروها در بلخ منجر به دستگیری گل حیدر و 3 تن از دیگر اعضای طالبان شد. از نزد گل حیدر مبالغ 85 هزار روپیه پاکستانی و 30 هزار روپیه افغان کشف و ضبط شد.
طی عملیات های نیروی هوایی در گور و زاران 7 و در تونک 8 طالبان هلاک شدند.
عملیاتی در استان هلمند نیز به همراه یک فرمانده تروریستی طالبان به نام گل محمد، سه تن دیگر از اعضای این گروه تروریستی نیز دستگیر شدند. طی این عملیات 3 کلاشنکوف، 3 عدد رادیو، 3 عدد کامپیوتر، کارت شناسایی پاکستانی و موتورسیکلت کشف و ضبط شد.

ارسال نظر

 
1