خبر فوری

 
 
هشدار طالبان به رهبران پاکستانی نسبت به دخالت در امور افغانستان
کد خبر :162087141

10:48 1399/08/22


برچسب ها : حامد الحق, ذبیح الله مجاهد, روند صلح افغانستان, سخنگوی طالبان افغانستان, طالبان افغانستان,

طالبان افغانستان با انتشار بیانیه ای خطاب به رهبران گروه های مذهبی پاکستان به آنان هشدار داد که دخالت در امور داخلی افغانستان به ویژه طالبان پرهیز نمایند.


کابل: به گزارش راز نیوز|طالبان افغانستان با انتشار بیانیه ای خطاب به رهبران گروه های مذهبی پاکستان به آنان هشدار داد که دخالت در امور داخلی افغانستان به ویژه طالبان پرهیز نمایند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان افغانستان با انتشار بیانیه ای در واکنش به اظهارات حامد الحق حقانی مدیر مدرسه دینی دارالعلوم حقانیه اعلام نمود رهبران پاکستان از دخالت در امور داخلی ما، اظهار نظر در خصوص کشور ما و یا خطاب نمودن ما به عنوان رهبران روحانی خود پرهیز نمایند و به دنبال اجرای قوانین مطابق با شریعت اسلامی در کشور خود تلاش نمایند.

سخنگوی طالبان افغانستان در ادامه این بیانیه ابراز داشت: طالبان افغانستان از 20 سال گذشته در حال نبرد با نیروهای اشغالگر و حامیان آنان در خاک افغانستان است که تاکنون ادامه داشته است.

طالبان افغانستان گفت: مبارزه با نیروهای اشغالگر در نقاط مختلف موازی با تلاش های ما در عرصه سیاسی است و ما از این طریق در حال گام نهادن به سوی مقاصد خود هستیم و طالبان افغانستان توانایی مقابله با هرگونه مانع در مسیر دستیابی به مقاصد خود را دارد.

سخنگوی طالبان افغانستان گفت: بنابراین از تمامی علمای پاکستان درخواست می کنیم به جای گفتگو در خصوص مسائل افغانستان و صدور فتوی برای ما، از رهبران گروه های مذهبی موجود در پاکستان علت همکاری با نیروهای اشغالگر خارجی برای مداخله در امور افغانستان و ادامه این همکاری ها تاکنون را جویا شوند.

در ادامه این بیانیه آمده است: در حال حاضر حزب جمعیت علمای اسلام شاخه فضل الرحمان و دیگر گروه های مذهبی با آغاز نمودن یک نهضت ضد حکومتی سعی دارند یک زن(مریم نواز شریف) را به قدرت برسانند در حالی که این امر بر خلاف موازین اسلامی است.

طالبان افغانستان در پایان ابراز داشت: ما از گروه های مذهبی و علمای پاکستان درخواست می کنیم سیاست های خود را مورد تجدید نظر قرار دهند و به موضوعات داخلی خود بپردازند.

ارسال نظر

 
1