خبر فوری

 
هشدار روسیه در خصوص حضور عناصر دولت اسلامی داعش در افغانستان
کد خبر :1737379154

14:47 1400/05/07


برچسب ها : تاجیکستان, تروریست های داعش, دوشنبه, دولت اسلامی عراق و شام, روند صلح افغانستان, طالبان افغانستان, وزیر دفاع روسیه,

در پی افزایش تنش در افغانستان و گسترش درگیری ها در این کشور به دنبال خروج نظامیان آمریکایی از خاک افغانستان، روسیه نسبت به حضور گروه تروریستی داعش در این کشور هشدار داد.


دوشنبه: به گزارش راز نیوز| در پی افزایش تنش در افغانستان و گسترش درگیری ها در این کشور به دنبال خروج نظامیان آمریکایی از خاک افغانستان، روسیه نسبت به حضور گروه تروریستی داعش در این کشور هشدار داد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه که در تاجیکستان حضور دارد با هشدار در خصوص حضور عناصر وابسته به دولت اسلامی عراق و شام(داعش) در افغانستان ابراز داشت: خروج نیروهای نظامی آمریکا از خاک افغانستان به دگرگونی سریع اوضاع افغانستان منجر شده است.

وی افزود: خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان به مسکو این پیغام را می رساند که برای مقابله با چالش های امنیتی در کشور مسلمان آسیای میانه وارد عمل شود.

وزیر دفاع روسیه به قدرت گیری گروه تروریستی داعش در افغانستان به ویژه در شمال این کشور ابراز نگرانی نمود و گفت: جنگجویان داعش از سوریه، لیبی و دیگر کشورها عازم افغانستان شده اند، ما شاهد حرکت سازمان یافته و منظم جنگجویان داعش در برخی از مناطق افغانستان هستیم.

سرگئی شویگو با عجولانه خواندن خروج نظامیان آمریکایی از خاک افغانستان خاطرنشان کرد: مسکو در حال آموزش نیروهای تاجیک در دانشکده های نظامی روسیه و مراکز نظامی وابسته در تاجیکستان بود و ما تمامی تسهیلات و امکانات لازم در زمینه آموزش نظامیان را به کار خواهیم بست.

وی گفت: ما توجه خود را بر روی مستحکم سازی پایگاه های خود برای مقابله با هرگونه تجاوز عناصر تروریستی و شبه نظامی هستیم.

ارسال نظر

 
1