خبر فوری

 
 
هشدار رئیس "جنبش حق دو": در صورت عدم حل مشکلات گوادر، در آغاز مبارزه مسلحانه تردید نخواهیم کرد
کد خبر :1314439035

13:45 1402/07/04


برچسب ها : اعتراضات, بلوچستان, بلوچستان پاکستان, بندر گوادر, تحصن, جنبش بلوچ, گوادر,

مولانا هدایت الرحمن رئیس "جنبش حق دو" و دبیرکل حزب جماعت اسلامی در ایالت بلوچستان طی کنفرانس مطبوعاتی در کویته ضمن اعلام هشدار به مقامات پاکستان گفته است که در صورت عدم اتخاذ راه حل و عدم حل و فصل مشکلات گوادر، در آغاز مبارزه مسلحانه تردید نخواهیم کرد.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| مولانا هدایت الرحمن رئیس "جنبش حق دو" و دبیرکل حزب جماعت اسلامی در ایالت بلوچستان طی کنفرانس مطبوعاتی در کویته ضمن اعلام هشدار به مقامات پاکستان گفته است که در صورت عدم اتخاذ راه حل و عدم حل و فصل مشکلات گوادر، در آغاز مبارزه مسلحانه تردید نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه تحصن های طولانی مدتی که درپی مشکلات گوادر انجام شد، تاکنون این مشکلات حل نشده است و "مافیای ترال" همچنان درحال فعالیت در سواحل ایالت بلوچستان می باشد، به همین دلیل اشتغال صیادان بومی به شدت آسیب می بیند.

هدایت الرحمن با تاکید بر این امر که این اوضاع باوجود حضور شیلات و سایر مراجع مهم ادامه دارد، گفته است که اگر تلاش های صلح آمیز آنها نادید گرفته شد، به مبارزه مسلحانه متوسل می شود. در حدود 9 منطقه گوادر و دیگر شهرها تحصن مسالمت آمیزی را با هدف متوجه کردن به سمت مشکلات مهم از جمله حذف این مافیای کشتی ترال از دریاهای بلوچستان، جلوگیری از قاچاق، حذف ایست بازرسی های غیرضروری برگزار کرده ایم. میر عبدالقدوس بزنجو وزیر سابق، این موافقتنامه را امضا کرده و اطمینان داده بود که استفاده ی مافیای کشتی‌های ترال را متوقف خواهیم کرد و پست‌های بازرسی غیرضروری را از بین می‌برند اما تاکنون این توافقنامه اجرایی نشده است.

رئیس جنبش حق دو اظهار داشت که ما به تلاش های مسالمت آمیز خود در چارچوب قانون اساسی ادامه خواهیم داد زیرا این امر به بقای مردم محلی مربوط می شود. به گفته مولانا هدایت الرحمن، وی مطالبات خود را به اطلاع انوار الحق کاکر نخست وزیر موقت و سرفراز بگتی وزیر کشور رسانده است، اما متاسفانه هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: هم دولت گذشته و هم دولت فعلی گفته اند که مافیای کشتی ترال هیچ ارتباطی با آنها ندارد و اداره شیلات را به گرفتن رشوه از هر کشتی ترال متهم کرده اند.

ارسال نظر

 
1