خبر فوری

 
 
هشدار بانک جهانی به بحران 18 میلیارد دلاری پاکستان درزمینه تأمین انرژی
کد خبر :127159467

11:45 1397/09/22


برچسب ها : بانک جهانی, پاکستان, تامین انرژی,

بانک جهانی به پاکستان هشدار داد به منظور مقابله با مشکلات مالی در زمینه تامین انرژی، باید اقدام به افزایش نرخ حامل های انرژی نماید، زیرا با توجه به سیستم نامنظم وصول قبوض برق، پاکستان سالانه با بحران 18 میلیارد دلاری روبروست.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان، بانک جهانی به پاکستان هشدار داد به منظور مقابله با مشکلات مالی در زمینه تامین انرژی، باید اقدام به افزایش نرخ حامل های انرژی نماید، زیرا با توجه به سیستم نامنظم وصول قبوض برق، پاکستان سالانه با بحران 18 میلیارد دلاری روبروست.

بر اساس جزئیات منتشر شده، بانک جهانی با انتشار گزارشی به نام «تاریکی: منطقه جنوب آسیا چه میزان خسارت را به علت کمبود انرژی متحمل میشود؟» به بررسی مشکلات موجود در زمینه تامین انرژی پرداخته است و به دولت ها پیشنهاد داده است به منظور مقابله با این مشکلات، به تامین گاز برای نیروگاه ها بپردازد و مکانیزم جدید هزینه ها را نیز ایجاد نماید.

یک مقام آگاه بانک جهانی در این باره اظهار داشت: نظام ناقص تامین انرژی پاکستان تنها در سال 2015 باعث وارد آمدن خسارت 18 میلیارد دلاری به اقتصاد پاکستان شده است که 6.5 درصد تولید ناخالص داخلی پاکستان را شامل میشود.

فین زینگ اقتصاددان ارشد بانک جهانی که به انتشار این گزارش پرداخته است میگوید: هزینه های صرف شده از میزان هزینه های مالی پیش بینی شده بسیار بالاتر است و با اصلاح سازی در این زمینه میتوان مبلغ 8 میلیارد و 400 میلیون دلار از خسارت به اقتصاد را خاتمه بخشید و درآمد ملی نیز 4 میلیارد و 400 میلیون دلار افزایش خواهد یافت.

وی افزود: مشکلات در بخش های مختلف بخش انرژی تنها از طریق افزایش قیمت ها حل خواهد شد.

همچنین در این گزارش به این موضوع نیز اشاره شده است در صورت تمرکز بر قیمت برق در برنامه اصلاحی، هزینه های برق افزایش خواهد یافت که این موضوع باعث افزایش فشار بر عامه مردم خواهد شد.

در این گزارش آمده است افزایش قیمت حامل های انرژی، باعث حل مشکلات به صورت بلند مدت نخواهد شد و تنها برای غلبه بر مشکلات در مدت کوتاه موثر خواهد بود.

ریکارد لایدن کارشناس بخش انرژی بانک جهانی در این زمینه اظهار داشت: توجه به درآمدها در بخش انرژی امری ضروری است اما برای مقابله با مشکلات در بخش انرژی، توجه به ظرفیت تولید نیز لازمه کار است.

پچاموتو ایلانگوان مدیر نمایندگی بانک جهانی در پاکستان اظهار داشت: پاکستان با حل مشکلات در بخش انرژی، می‌تواند در زمینه توسعه اقتصاد و ایجاد شغل اقدام نماید و برای این منظور، پاکستان باید به هدر رفت برق خاتمه دهد و در توسعه استفاده از انرژی پاک و سرمایه گذاری خارجی فعالیت نماید.

ارسال نظر

 
1