خبر فوری

 
هشدار آمریکا به شهروندان خود برای سفر به پاکستان
کد خبر :612282802

15:11 1401/01/18


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و آمریکا, حملات تروریستی, حوادث تروریستی, سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا, هشدار امنیتی, واشنگتن, وزارت امور خارجه آمریکا,

آمریکا با انتشار اطلاعیه ای به شهروندان خود توصیه نمود با در نظر داشت حوادث تروریستی و تفرقه گرایانه در پاکستان جوانب احتیاط در سفر به این کشور را رعایت کنند.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز| آمریکا با انتشار اطلاعیه ای به شهروندان خود توصیه نمود با در نظر داشت حوادث تروریستی و تفرقه گرایانه در پاکستان جوانب احتیاط در سفر به این کشور را رعایت کنند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، وزارت امور خارجه آمریکا در اطلاعیه خود با قرار دادن نام پاکستان در سطح سه کشورهای مخاطره آمیز نسبت به احتمال وقوع حوادث تروریستی در این کشور هشدار داده است.

طبق این اطلاعیه، با توجه به وقوع حوادث تروریستی و آدم ربایی شهروندان آمریکایی از سفر به ایالت های بلوچستان و خیبر پختون خوا به ویژه مناطق قبایلی منع شده‌اند. علاوه بر این با در نظر داشت اقدامات تروریستی و همچنین احتمال بروز درگیری، شهروندان آمریکایی از سفر به مناطق مجاور خط کنترل مرزی نیز منع شده‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه این اطلاعیه با اعلام هشدار نسبت به احتمال وقوع حملات تروریستی در پاکستان گفته شده است: تروریست‌ها در حال طراحی عملیات تروریستی در پاکستان هستند و آنان می‌توانند هر آن نقاط مختلف شهرهای پاکستان همچون مراکز حمل و نقل، بازارها، مراکز خرید، تأسیسات نظامی، فرودگاه‌ها، دانشگاه‌ها، مراکز گردشگری، مدارس و مراکز آموزشی، بیمارستان‌ها، عبادت گاه های مذهبی و تأسیسات دولتی را هدف قرار دهند.

وزارت امور خارجه آمریکا تصریح کرد: تدابیر امنیتی در شهرهای بزرگ به ویژه اسلام‌آباد بهتر و بیشتر از دیگر شهرهای پاکستان است و نیروهای امنیتی موجود در این شهرها توانایی مقابله با شرایط اضطراری را دارا هستند بنابراین احتمال وقوع حملات تروریستی در اسلام‌آباد کمتر خواهد بود.

ارسال نظر

 
1