خبر فوری

 
 
هدف هند از پایان ماده 370 در مورد کشمیر و محکومیت این اقدام توسط سیاستمداران پاکستان
کد خبر :1648997826

15:18 1398/05/14


برچسب ها : پاکستان, ماده 35 ای, هند, کشمیر,

دولت هند همچون رژیم صهیونیستی با پایان دادن به ماده 35 ای در صدد تبدیل اکثریت مسلمانان کشمیری به اقلیت و تقویت اشغال خود از این طریق است.


 

 

به گزارش راز نیوز، پس از افزایش تنش ها میان هند و پاکستان درپی جنایات بی پایان هند علیه مردم مظلوم کشمیر و هدف قرار دادن منطقه مسکونی مرزی پاکستان توسط بمب خوشه ای از جانب ارتش هند، منابع خبری از ارسال 70 هزار نیروی نظامی ارتش هند به کشمیر و از وضعیت روبه وخامت خبر داده اند. پس از ارسال نیروهای تازه نفس به کشمیر، تمامی راه های ارتباطی من جمله اینترنت قطع شده اند. همچنین دولت دهلی برای تحقق اهداف خود حکومت نظامی اعلام کرده است.
از طرفی منابع خبری طی اشاره به پایان دادن به ماده 370 قانون اساسی در مورد کشمیر، بیان داشتند که این ماده درجه مخصوصی به کشمیر می‌دهد و ماده 35 ای ذیل ماده 370 است که بموجب آن شهروندان کشمیری دارای حقوق و اختیارات خاصی هستند. ماده 35 ای با حکم ریاست سال 1954 در قانون اساسی هند درج شد.
حقوق و اختیاراتی که ماده 35 ای قانون اساسی به شهروندان کشمیری می‌دهد :
_زنانی که با مرد غیر کشمیری ازدواج کنند از حق الارث محروم خواهند شد.
_هیچ یک از شهروندان دیگر مناطق هند نمی توانند در کشمیر اموال خریداری کنند یا بطور مستقل در این منطقه اقامت گزیند.
_دولت کشمیر نمی‌تواند هیچ یک از شهروندان دیگر ایالت ها و مناطق هند را شغل دولتی دهد.
دولت هند همچون رژیم صهیونیستی با پایان دادن به ماده 35 ای در صدد تبدیل اکثریت مسلمانان کشمیری به اقلیت و تقویت اشغال خود از این طریق است.
 
شهباز شریف رئیس حزب مسلم لیگ (ن) پاکستان با محکومیت این اقدام هند، تصمیم نریندر مودی نخست وزیر هند را اعلام جنگ و شورش علیه سازمان ملل خواند و افزود، پاکستان هرچه سریعتر از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستار برگزاری نشست اضطراری شود. دولت فدرال به طور فوری با برقراری ارتباط با چین، روسیه، ترکیه، عربستان سعودی و دیگر کشورهای دوست، مشورت کند. وی در پیامی خطاب به مردم مظلوم کشمیر بیان داشت که ملت پاکستان برای احقاق حقوق قانونی و انسانی ملت کشمیر در هر سطحی وارد خواهد شد. کشمیر تنها نیست و کشمیر شاهرگ پاکستان است.
شهباز شریف در ادامه سخنان خود با اشاره به قولی از محمد علی جناح بنیانگذار پاکستان با این مضمون که هرکس که به عزت و غیرت ما نگاه چپ کند، باید منتظر عواقب ناخوشایندی باشد، ابراز داشت که ملت پاکستان در این مورد آماده برای قطعه قطعه شدن نیز است.
همچنین بلاول بوتو رئیس حزب پیپلزپارتی نیز در بیانیه ای با محکوم کردن اقدام به پایان دادن به ماده 370 توسط دولت هند، ابراز داشت که جنایات هند علیه مردم مظلوم کشمیر غیر قابل تحمل هستند. اهداف دولت افراط گرای هند آشکار شده اند. وی در ادامه بیانات خود از دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان خواستار برگزاری نشست اضطراری مشترک مجلس شد.
 
فردوس عاشق اعوان مشاور خصوصی اطلاع رسانی نخست وزیر پاکستان نیز در پیام تویتری خود ابراز داشت که پاکستان باتوجه به قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد و دستیابی مردم کشمیر به حقوق خود از جهات گوناگون من جمله سیاسی، اخلاقی، دیپلماتیک از ملت کشمیر حمایت خواهد نمود. هند نباید فراموش کند ملتی که در مسیر حق قرار دارد را نمی توان با زور قدرت، اسلحه و توطئه ای شکست داد.

ارسال نظر

 
1