خبر فوری

 
 
هدف مایک پومپیو از سفر به پاکستان چیست ؟
کد خبر :816530775

11:00 1397/06/14


برچسب ها : آمریکا, پاکسان, عمران خان, مایک پومپیو, مذاکرات,

انتظار میرود که وزیر امور خارجه آمریکا مایک پومپیو و رئیس مشترک ستاد ، ژنرال جوزف ایف دانفورد در سفر خود به پاکستان با عمران خان ملاقات خواهند کرد .


هدف مایک پومپیو از سفر به پاکستان چیست ؟

 

انتظار میرود که وزیر امور خارجه آمریکا مایک پومپیو و رئیس مشترک ستاد ، ژنرال جوزف ایف دانفورد در سفر خود به پاکستان با عمران خان ملاقات خواهند کرد .

 

طبق خبرگزاری خارجی : تحلیل گران معتقد اند که پاکستان آینده بسیار دشواری خواهد داشت .

 

انتظار میرود که مایک پومپیو امروز صبح به شهر اسلام آباد برسد که پس از آن در سفر یک روزه خود از مقر نظامی پاکستان بازدید خواهند کرد که پس از ان به هندوستان سفر خواهد کرد.

 

 

دراین هفته پینتاگون برای مخالفت با گروه تروریستی در پاکستان ، تصمیم گیرندگان عملیات های جنگی را شکست خورده خطاب کرد و اعلام کرد که 300 میلیون دلار کمک نظامی که تاکنون به پاکستان میشد را متوقف میکنیم.

 

به گفته سخنگوی پینتاگون : پاکستان در استراتژی جدید خود در جنوب آسیا نتوانست نقش خود را به خوبی ایفا کند که در نتیجه آن ، از دریافت 300میلیون دلار محروم خواهد شد.

 

پیش از آن در روز 14 اوت یک مقام ارشد آمریکایی گفت : زمان پایان دادن جنگ 17 ساله افغانستان فرا رسیده است ،وی معتقد بود جنگ باید به طور صلح آمیزی به پایان برسد که پاکستان نقش مهمی دراین تصمیم خواهد داشت .

 

ایالات متحده همچنین از پاکستان خواستار یک راه سیاسی امن در کابل برای خروج نیرو های نظامی ایالات متحده از افغنستان شد

 

به خاطر داشته باشید وزارت امور خارجه آمریکا از تشکیل دولت جدید پاکستان خوشایند است و ما نخست وزیر پاکستان را مورد تایید خود قرار میدهیم و از عمران خان استقبال خواهیم کرد.

 

وی افزود : روابط میان پاکستان و آمریکا در 70 سال گذشته بسیار مهم بوده است. ایالات متحده علاقه مند است با دولت جدید پاکستان کار کند و صلح و توسعه را در سراسر منطقه از جمله پاکستان ترویج کند.

روابط بین پاکستان و آمریکا زمانی با مشکل مواجه شد که در اوایل سال جاری ، ترامپ در بیانیه خود پاکستان را متهم به فراهم کردن پیاه گاه برای تروریست های مبدل به ارتش افغانستان  که در حملات تروریستی به پاکستان علیه آمریکا کمک می کردند متهم کرد ، و کمک ای نقدی دریافت شده توسط پاکستان را مورد انتقاد قرار داد بود .

 

تحلیل :

 

دولت پاکستان برای تحت فشار قرار دادن دولت آمریکا طبق سیاست های خود از ایران سوء استفاده کرد و با برنامه ریزی های خود ظریف را وارد پاکستان کرد . ظریف خواهان تکمیل خط گازی ایران و پاکستان بود که دولت پاکستان عکس العملی به این پیشنهاد نشان نداد.

ورود ظریف به پاکستان برای تحت فشار قرار دادن دولت آمریکا بوده است . هدف این فشار سیاسی از جانب دولت پاکستان بر دونالد ترامپ برای بخشیده شدن طلب های خود و دریافت مجدد بودجه نظامی قطع شده می باشد.

ارسال نظر

 
1