خبر فوری

 
 
هدف قرار گرفتن مردم بلوچ توسط ارتش پاکستان پس از حملات نوشکی و پنجگور
کد خبر :1732685845

14:52 1400/11/22


برچسب ها : ارتش پاکستان, افراد ربوده شده بلوچ, بلوچستان, پنجگور, دبیر کل سازمان صدا برای افراد ربوده شده بلوچ, سازمان صدا برای افراد ربوده شده بلوچ, سمی بلوچ, نوشکی,

سمی دین بلوچ دبیر کل سازمان صدا برای افراد ربوده شده بلوچ طی یک کنفرانس مطبوعاتی توضیحات مفصلی در مورد ربوده شدن مردم بلوچ توسط ارتش پاکستان پس از حملات نوشکی و پنجگور به خبرنگاران ارائه داد.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز | سمی دین بلوچ دبیر کل سازمان صدا برای افراد ربوده شده بلوچ طی یک کنفرانس مطبوعاتی توضیحات مفصلی در مورد ربوده شدن مردم بلوچ توسط ارتش پاکستان پس از حملات نوشکی و پنجگور به خبرنگاران ارائه داد.

وی در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: طی این دو هفته گذشته آمار ربوده شدن مردم بلوچ به طرز وحشتناکی افزایش یافته است. پس از حملات نوشکی و پنجگور دهها شهروند بلوچ توسط ارتش پاکستان ربوده شده اند که خانواده آنان از مکان نگهداری آنان بی اطلاع هستند. این افراد از محاکمه قانونی نیز محروم هستند.

وی افزود: احتشام بلوچ دانشجوی دانشگاه اسلامی اسلام آباد که در تاریخ 14 بهمن برای گذراندن تعطیلات به خانه خود در بلوچستان بازگشته بود در بازار پنجگور توسط ارتش پاکستان ربوده شد و همان روز به قتل رسید. جسد مسخ شده وی نیز دور انداخته شد. ارتش پاکستان یک معلول ذهنی را نیز در شهرستان پنجگور به قتل رساند.

وی همچنین گفت: ارتش پاکستان یک دانشجو به نام الطاف جارا را نیز در تاریخ 14 بهمن ربوده و طی یک عملیات ساختگی به قتل رساند. جسد وی نیز در یک خرابه رها شد. ارتش پاکستان همچنین علاوه بر یک فعال اجتماعی و تاجر به نام میران بلوچ، چند نفر دیگر به نام رجب دل، مراد باسط، حسن شبیر، حاجی کریم، مسرور عارف، یحی و رئیس را در شهرستان پنگور ربود که تاکنون آزاد نشده اند.

وی سپس گفت: ارتش پاکستان در تاریخ 19 و 20 بهمن نیز چند نفر به نام نزیر رحمت، نظام نوروز و رازق بلوچ را در شهر تربت، در تاریخ 17 بهمن چند نفر به نام وحید بلوچ، میع بلوچ و فرید عاصم را در شهرستان نوشکی ربوده است.

وی علاوه بر این گفت: حفیظ بلوچ دانشجوی کارشناسی ارشد که برای گذراندن تعطیلات به شهرستان خضدار آمده بود توسط ارتش پاکستان ربوده شد. دو دانشجوی دیگر به نام هارون و ندیم نیز در شهر کویته ربوده شدند.

وی همچنین گفت: ما از مقامات و سازمان های دولتی می خواهیم که برای افراد ربوده شده بلوچ بطور قانونی محاکمه کنند.

ارسال نظر

 
1