خبر فوری

 
 
هدف عملیات ردالفساد یک پاکستان صلح آمیز و با ثبات است
کد خبر :1920055165

16:52 1399/12/04


برچسب ها : اداره روابط عمومی ارتش پاکستان, ارتش پاکستان, بخش روابط عمومی ارتش پاکستان, پاکستان, روابط عمومی ارتش پاکستان ISPR, سخنگوی ارتش پاکستان, سر لشکر بابر افتخار, عملیات ردالفساد,

سرلشکر بابر افتخار سخنگو و مدیرکل روابط عمومی ارتش پاکستان (ISPR)، در کنفرانسی که در راولپندی برگزار شد گفت که هدف از عملیات ردالفساد یک پاکستان صلح آمیز و با ثبات است و هر پاکستانی سرباز این عملیات است.


راولپندی: به گزارش راز نیوز | بابر افتخار رئیس روابط عمومی و سخنگوی ارتش پاکستان در یک کنفرانس مطبوعاتی در شهر راولپندی گفت که امروز 22 فوریه است و 4 سال کامل از عملیات ردالفساد به پایان رسیده است. بررسی دقیق این عملیات و برخی از مزایای آن باید بر وضعیت کلی امنیت کشور روشن شود.

سخنگوی ارتش پاکستان ادامه داد که عملیات ردالفساد در 22 فوریه 2017 با هدایت ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان آغاز شد. اهمیت اصلی این عملیات که آن را از سایر موارد متمایز می سازد این است که این عملیات بر اساس منطقه خاصی نبوده بلکه در کل کشور گسترش یافته است. هدف استراتژیک آن پاکستانی صلح آمیز و پایدار است و در آن اعتماد مردم به حکومت و ارتش برقرار می شود و آزادی تروریست ها و اشرار از بین می رود و آنها کاملاً بی اثر می شوند.

بابر افتخار با بیان اینکه مردم محور اصلی عملیات ردالفساد هستند بیان کرد: "هنگامی که نیروهای مسلح با تروریست ها می جنگند، تروریسم تنها با قدرت اجرای قانون و جامعه قابل شکست است. هر پاکستانی نه تنها بخشی از این عملیات است بلکه هر پاکستانی سرباز عملیات ردالفساد است.

رئیس روابط عمومی ارتش پاکستان در مورد آغاز این عملیات در سال 2017 گفت که این عملیات هنگامی علیه تروریسم و ​​افراط گرایی آغاز شد که تروریست ها پس از ویران کردن زیرساخت های خود و شکست خوردن در عملیات های مختلف در مناطق مختلف پاکستان پناه بردند، تروریست ها و مجریان آنها با هدف قرار دادن ایالت ها، شهرها، روستاها، مدارس، مدارس مذهبی، اماکن مذهبی، مراکز تجاری و حتی کودکان و زنان در تلاش بودند که زندگی همه را فلج سازند.

با توجه به این فضا، یک استراتژی دو جانبه راه اندازی شد که در آن یک دسته به مبارزه با تروریسم و ​​دیگری با افراط گرایی ضد خشونت میپرداخت. در مورد مبارزه با تروریسم، نکته اصلی این بود که استفاده از زور فقط به مصلحت دولت است. همچنین این استراتژی شامل تلفیق کامل منطقه غرب از طریق یک سیستم مدیریت مرز موثر و از بین بردن پشتیبانی تروریستی در سراسر کشور بود.

بابر افتخار ابراز داشت که وقتی از افراط گرایی ضد خشونت صحبت میکنیم، واضح است که فقط با یک ایدئولوژی یا استدلال برتر می توان با یک ایدئولوژی (نظریه) مقابله کرد. در این زمینه، اجرای برنامه اقدام ملی ، ادغام مناطق قبیله ای در جریان اصلی ملی، پشتیبانی کامل از تلاش های دولت در زمینه آموزش و اصلاحات پلیس از بین بردن عوامل افراطی است.

سخنگوی ارتش پاکستان در مورد بررسی دقیق عملیات گفت که استراتژی اصلی پاکستان در جنگ علیه تروریسم را می توان در چهار کلمه توصیف کرد "واضح ، پررنگ ، گلوله و انتقال"، این چهار فاز بود که ما در این عملیات انجام دادیم. ردالفساد آغاز مرحله گلوله و انتقال است. مسئولیت ما این بود که فواید سخت بدست آمده را غیرقابل برگشت کنیم و این معیار واقعی موفقیت در برابر تروریسم نیز میباشد. توسعه اقتصادی - اجتماعی و عملکرد جامعه مدنی پس از پاکسازی منطقه از طریق عملیات حرکتی ، گام درستی برای صلح پایدار است و اکنون توسط جهان شناخته شده است.

بابر افتخار بیان کرد که طی 4 سال گذشته حدود 375 هزار عملیات های امنیتی از جمله بیش از 34 هزار عملیات در ایالت پنجاب، بیش از 150 هزار عملیات در ایالت سند، بیش از 80 هزار عملیات در ایالت بلوچستان و بیش از 92 هزار عملیات در ایالت خیبرپختون خوا تحت عملیات ردالفساد صورت گرفت که در آن سازمان های اطلاعاتی پاکستان (ISI)، IB،MI ، دایره مبارزه با تروریسم (CTD)، پلیس، نیروهای رنجرز و سپاه مرزی (FC) نقش پررنگی داشتند. این موارد شامل چند سرویس های اطلاعاتی بزرگ نیز میباشد که به مهار تروریسم غیرنظامی کمک کرده و بسیاری از شبکه های تروریستی را از بین برده است.

عملیات خیبر 4 نیز در دوران عملیات ردالفساد با هدف پاکسازی دره راجگال و تأمین امنیت مرز پاکستان و افغانستان انجام شد. همچنین سال گذشته در وزیرستان شمالی عملیات دواتوئی انجام شد که طی آن یک منطقه دولتی در مساحت 750 کیلومتر مربع احیا شد. در طی عملیات ردالفساد، بیش از 72000 سلاح غیرقانونی و بیش از 5 میلیون فشنگ جنگی از سراسر کشور کشف شده است. علاوه بر این بین سال های 2017 و 2021، 1850 حادثه تروریستی در سراسر کشور رخ داده است که 1684 مورد حمله به مرز پاکستان و افغانستان صورت گرفت، در تمام این حوادث و عملیات ها، 353 تروریست به جهنم فرستاده شدند و صدها نفر دستگیر شدند.

بابر افتخار سخنگوی ارتش پاکستان در جملات آخر خود خاطر نشان کرد که از سال 2017 تلاش های زیادی برای گسترش ظرفیت ادارات اجرای قانون انجام شده است. 58 دسته جدید سپاه مرزی FC راه اندازی شده در حالی که 15 مورد دیگر در دست راه اندازی اند. علاوه بر این، 84 درصد از کارهای نرده کشی در مرز پاکستان و افغانستان و 43 درصد در مرز پاکستان و ایران تحت مدیریت مرزی به اتمام رسیده است. دستور کار اصلی مدیریت مرزها اکنون در دست وزارت کشور است.

ارسال نظر

 
1