خبر فوری

 
هتک حرمت آرامگاه عمر بن عبدالعزیز محور گفتگوی وزرای امور مذهبی پاکستان و سوریه
کد خبر :897798119

17:56 1399/03/17


برچسب ها : پاکستان و سوریه, وزیر امور مذهبی,

پیر نور الحق قادری وزیر امور مذهبی پاکستان شب گذشته طی تماس تلفنی با محمد عبدالستار سید وزیر اوقاف و امور مذهبی سوریه، از ناراحتی مردم پاکستان از هتک حرمت آرامگاه عمر بن عبدالعزیز خلیفه پنجم اهل سنت، خبر داد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| پیر نور الحق قادری وزیر امور مذهبی پاکستان شب گذشته طی تماس تلفنی با محمد عبدالستار سید وزیر اوقاف و امور مذهبی سوریه، ضمن ابراز ناراحتی مردم پاکستان از هتک حرمت مقبره عمر بن عبدالعزیز خلیفه پنجم اهل سنت، گفت: مردم پاکستان دلبستگی عاطفی به انبیاء، اهلبیت، اصحاب پیامبر و مقامات مقدسه در سوریه دارند.

محمد عبدالستار سید وزیر امور مذهبی سوریه در این تماس تلفنی، خاطر نشان کرد: مقبره حضرت عمر بن عبدالعزیز در شهر ادلب سوریه است که این شهر مدتی طولانی تحت اشغال گروه تروریستی جبهه النصره تحت حمایت ترکیه بوده است. عکس و ویدیو های درحال نشر در فضای مجازی از این مقبره مربوط به دوران سیطره گروه تروریستی بر این شهر بوده و این هتک حرمت از سوی آنان صورت گرفته است و ارتش سوریه دخالتی در چنین اموری ندارد. وی افزود: وزارت، فعالیت برای ساخت و تزیین مقبره را شروع کرده است و به زودی این حرم برای زائران گشوده خواهد شد. احساسات مردم پاکستان با ارزش و قابل قدردانی هستند و از زیارتگاه های مقدس مراقبت خواهد شد.

 

لازم به ذکر است برخی از عناصر تکفیری پاکستان هفته گذشته برای تکمیل پروژه های توطئه آمیز خود علیه جامعه شیعه طی دسیسه ای با نشر عکس و ویدیوهای مرتبط با تخریب مقبره عمر بن عبدالعزیز خلیفه پنجم اموی، این هتک حرمت را به جامعه شیعه و ارتش سوریه نسبت داده و درصدد شعله ور کردن و افزایش تفرقه بین شیعه و سنی در این کشور بودند.  

ارسال نظر

 
1