خبر فوری

 
 
هاکنز: مصمم برای تقویت روابط دوجانبه در زمینه های مختلف با پاکستان هستیم
کد خبر :279660241

13:57 1401/05/28


برچسب ها : پاکستان و استرالیا, روابط دوجانبه, شهباز شریف, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان, کمیساریای عالی استرالیا,

نیل هاکنز کمیساریای عالی جدید استرالیا در پاکستان با حضور در ساختمان نخست وزیری پاکستان با شهباز شریف نخست وزیر دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| نیل هاکنز کمیساریای عالی جدید استرالیا در پاکستان با حضور در ساختمان نخست وزیری پاکستان با شهباز شریف نخست وزیر دیدار کرد.

شهباز شریف در این دیدار به همراه ستودن پیشرفت های مستحکم صورت گرفته در زمینه روابط دوجانبه در سال های گذشته، بر تمایل و عزم قوی پاکستان به منظور تقویت بیشتر همکاری ها در بخش های مختلف از جمله تجارت، سرمایه گذاری، کشاورزی، تولید گندم، دامداری، همکاری های آموزشی و فنی تاکید کرد.

کمیساریای عالی استرالیا با ابراز تمایل خود جهت تقویت بیشتر مناسبات دوطرفه، از ایفای نقش پاکستان در زمینه خارج کردن شهروندان استرالیایی از افغانستان تشکر و قدردانی کرد. وی افزود: مصمم برای تقویت روابط دوجانبه در بخش های مختلف هستیم.

نخست وزیر پاکستان ضمن برجسته سازی و بیان همکاری پاکستان با جامعه بین المللی در ماه اوت سال گذشته میلادی همزمان با روی کار آمدن دولت طالبان در افغانستان، گفت: پاکستان خواستار روابطی مبنی بر توازن، عدالت و احترام متقابل با هند می باشد. به همین منظور حل مسالمت آمیز تنش جامو و کشمیر مطابق با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل امری ضروری و غیرقابل انکار است.

شهباز شریف تاکید کرد که جامعه بین المللی باید نقش تسهیل کننده را در این زمینه ایفا کند زیرا برای صلح و ثبات پایدار در جنوب آسیا ضروری است.

ارسال نظر

 
1