خبر فوری

 
 
نیویورک تایم : آمریکا نمی خواهد حقایق متعلق به افغانستان را به مردم خود بیان کند
کد خبر :1212660767

14:20 1397/06/18


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, جنگ, طالبان, نیویورک تایم,

افشای اکاذیب بیان شده توسط دولت آمریکا در جنگ افغانستان


به گزارش راز نيوز به نقل از خبرگزاری دان، مجله نيويورک تایم گزارشی را منتشر کرده است مبنی بر ارائه اطلاعات کاذب آمریکا در جنگ 17 ساله افغانستان برای به دست آوردن پشتیبانی مردم کشور خود.
براساس این گزارش مجله نيويورک تایم ، این مجله تحقیقاتی را مبنی بر ارائه اعداد و ارقام جنگ افغانستان توسط آمریکا انجام داده است، که طی این گزارش و تحقیقات مجله نیویورک تایمز، مشخص می شود که آمریکا اطلاعات درستی از جنگ در افغانستان به شهروندان خود ارائه نکرده است.
طبق گزارشات آمریکا، طالبان بر 44 درصد از مناطق افغانستان تسلط دارد اما طبق تحقیقات نیویورک تایمز، نفوذ و اثر این گروه تروریستی بر 61 درصد از مناطق افغانستان است.

ناگفته نماند که با ورود آمریکا به افغانستان در سال 2001 تا پس از سال 2017، تسلط گروه تروریستی طالبان بر مناطق افغانستان بیش از پیش افزایش یافته است.
طبق این گزارش، در طی این جنگ 17 ساله آمریکا در خاک افغانستان، حدود 2 هزار و 200 نظامی آمریکایی کشته شده اند، درحالی‌که آمریکا بیش از 40 میلیارد دلار در این جنگ هزینه کرده است.

در این گزارش ثابت شده است که جنگ آمریکا در افغانستان از پرهزینه ترین جنگ ها بوده است. این هزینه بیش از اون مقداری است که باید در جنگی مصرف شود، این مبلغ از مبلغ بازسازی اروپا پس از جنگ جهانی دوم نیز بیش تر است.

طبق گزارش نیویورک تایمز، این کار برای کاهش فشارهای مردمی بر دولت آمریکا صورت گرفته است و این دولت اعلام کرده است که قدرت طالبان در افغانستان کاهش یافته است.
در این گزارش بیان شده است که، طبق مدعای ارتش آمریکا، این کشور بر 56 درصد از خاک کشور افغانستان تسلط دارد.

در این گزارش براساس اسناد نشان داده شده که توسط دولت آمریکا ارائه شده است، گفته شده، دولت آمریکا اگر نظامیان افغانستان در حال مبارزه علیه طالبان را 10 نفر ذکر کرده است، یک سوم این نظامیان یا خود از این شغل استعفی داده اند و یا آنها را از این شغل اخراج کرده اند. ( اعداد و ارقام بیان شده توسط آمریکا نسبت به جنگ در افغانستان عليه گروه تروریستی طالبان دروغ و غیر واقعی است.)

ارسال نظر

 
1