خبر فوری

 
نیروهای کرد سوریه مورد حمایت آمریکا مرحله نهایی نابودی داعش در شرق فرات را آغاز کردند
کد خبر :1869592022

17:08 1397/06/21


برچسب ها : آمریکا, داعش, دموکراتیک, سوریه, شرق, عملیات, محور,

نیروهای سوریه دموکراتیک مورد حمایت آمریکا امروز (سه‌شنبه) از آغاز عملیات نهایی برای بیرون راندن داعش از منطقه هجین،‌ السوسه و الشعفه در شرق رود فرات از چهار محور خبر دادند


نیروهای کرد سوریه مورد حمایت آمریکا مرحله نهایی نابودی داعش در شرق فرات را آغاز کردند

 

به گزارش راز نیوز به نقل از قطره نیوز نیروهای سوریه دموکراتیک مورد حمایت آمریکا امروز (سه‌شنبه) از آغاز عملیات نهایی برای بیرون راندن داعش از منطقه هجین،‌ السوسه و الشعفه در شرق رود فرات از چهار محور خبر دادند. در این راستا سخنگوی ائتلاف ضد داعش نیز آمادگی این ائتلاف برای آغاز عملیاتی علیه آخرین پایگاه داعش در سوریه را با همکاری نیروهای سوریه دموکراتیک اعلام کرد.

به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، نیروهای سوریه دموکراتیک در بیانیه‌ای اعلام کردند: از شب گذشته نیروهای ما عملیات نهایی در چارچوب حمله خود در شرق فرات و حومه جنوب شرقی دیر الزور را با عنوان عملیات "طرد تروریسم" از چهار محور با هدف نابودی داعش در آخرین مقرهای‌شان و آزادسازی روستاها و شهرک‌های نظیر هجین، السوسه و الشعفه به همراه روستاها و مزارع توابع آنها آغاز کردند. عملیات این نیروها در مساحتی به ابعاد ۳۵ کیلومتر در طول و ۱۰ کیلومتر در عرض است. این عملیات در ادامه عملیات قبلی ما یعنی عملیات "طوفان جزیره" است.

در این بیانیه آمده است: تیپی از شورای نظامی دیر الزور به همراهی یگان‌های گارد مرزی و با مشارکت فعال نیروهای ویژه یگان‌های مدافع خلق کرد و با پشتیبانی هوایی ائتلاف آمریکایی در سطح اطلاعاتی و تشخیص اهداف و بمباران آنها وارد عملیات شده‌ و واحدهای توپخانه‌ای ائتلاف با ارتش عراق برای حمایت و پشتیبانی عملیات در هدف قرار دادن اهداف ثابت تروریست‌ها هماهنگی لازم را به عمل آورده‌اند.

شون رایان، سخنگوی ائتلاف ضد داعش در گفت‌وگو با یک روزنامه مصری اظهار داشت: ائتلاف ضد داعش برای آغاز حمله‌ای برای نابودی داعش در آخرین پایگاهش در منطقه مرکزی رودخانه فرات با نیروهای سوریه دموکراتیک هماهنگی می‌کند.

 

 

ارسال نظر

 
1