خبر فوری

 
 

 

بلوچستان: به گزارش راز نیوز | یکی از افراد بلوچ توسط نیروهای امنیتی پاکستان از ایالت بلوچستان ربوده شد و یک شخص بلوچ پس از مدت ها بازاشت به خانه خود برگشت.

شخص ربوده شده به نام علی جان فرزند نور محمد ساکن خاران با شغل سبزی فروشی، پیش از این دو بار توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و برای سومین بار مجددا دستگیر و به مکان نامعومی منتقل گردید.

او اولین بار در سال 2018 از پست بازرسی سپاه مرزی در منطقه احمد وال بخش نوشکی مفقود شد و دو ماه بعد بازیابی شد وی همچنین برای دومین بار در 20 اردیبهشت 1399 نیروهای سپاه مرزی و اطلاعات نظامی از خاران دستگیر شد و پس از 5 ماه ماموران اطلاعاتی او را به پلیس بخش نوشکی تحویل دادند. همچنین اکنون برای سومین بار در 6 مهر (26 کتبر)، نیروهای دایره مبارزه با تروریسم وی را به زور از ایستگاه اتوبوس در بازار منطقه خاران دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

در همین حال جواد بلوچ که پنج سال گذشته از منطقه مستونگ ربوده شده بود، به خانه بازگشت.

از سوی دیگر، عبدالله عباس دبیر اطلاع رسانی شورای حقوق بشر بلوچستان، تایید کرده است که افرادی که دیروز در بارکهان به پلیس تحویل داده شده اند، هم اکنون در بازداشتگاه مفقود هستند. همچنین این افراد به جنایات فجیعی متهم شده اند.

بدالله عباس افزود: صوالی فرزند شاه بیگ یک سال پیش توسط نیروها بازداشت و ناپدید شد و ناصر ومسلم فرزندان محمد اسلم و رحیم فرزند عبدالواحد در 18 شهریور 1399 (8 سپتامبر 2020) پس از یورش به منزلشان توسط نیروهای امنیتی پاکستان بازداشت شدند.

ارسال نظر

 
1