خبر فوری

 
 
نیازمندی پاکستان به حمایت های دیپلماتیک برای خروج از لیست خاکستری FATF
کد خبر :778613221

16:05 1398/02/30


برچسب ها : FATF, پاکستان, گروه ویژه اقدام مالی,

پاکستان برای خروج از فهرست خاکستری FATF نیازمند 15 الی 16 رای و برای نجات پیدا کردن از درج نام در این فهرست دست‌کم به 3 رای نیاز دارد.


اسلام آباد: به گزارش رازنیوز، یکی از مقامات ارشد دولت پاکستان در بیانیه ای، اجلاس برنامه ریزی و گروه کاری گروه ویژه اقدام مالی FATF در شهر فلوریدا را حائز اهمیت برای کشور پاکستان خواند و افزود: این نشست دراصل در رابطه با آینده کشور پاکستان تصمیمی گیری خواهد کرد که تصمیم نهایی و اعلام این خبر که آیا پاکستان از لیست خاکستری FATF خارج خواهد شد یا نه در اجلاس پاریس این گروه از 1 تا 6 آبان ماه بیان خواهد شد.
یکی از مقامات شرکت کننده در اجلاس بخش آسیا و اقیانوسیه گروه ویژه اقدام مالی FATF اظهار داشت، پاکستان درحال حاضر به طور کامل درحال گام زدن در مسیر اجرای قراردادهای سازمان ملل متحد است. پاکستان برای اجرای دستورات اف ای تی اف، تاکنون با شدت تمام درخصوص تنظیم و نظارت اقدامات مهمی انجام داده و اکنون سیستم قانونی آن نیز بهبود یافته است بجز انجام تعدادی اصلاحات در قانون مبارزه با پولشویی 2010، که درحال حاضر تحت نظر کمیته امور مالی و درآمد مجلس شورای ملی درحال بررسی هستند.
وی افزود، پاکستان برای خروج از فهرست خاکستری FATF نیازمند 15 الی 16 رای و برای نجات پیدا کردن از درج نام در این فهرست دست‌کم به 3 رای نیاز دارد.
قابل ذکر است گروه ویژه اقدام مالی FATF در ماه ژوئیه سال گذشته میلادی نام کشور پاکستان را به دلیل کمبودهای استراتژیکی در مبارزه با پولشویی در فهرست خاکستری درج کرده بود. هم اکنون تنها کشور ترکیه، با وجود فشارهای آمریکا، بریتانیا، هند و اروپا به حمایتش از پاکستان پافشاری کرد، از جانبی کشور چین سال آینده ریاست گروه ویژه اقدام مالی را برعهده خواهد گرفت و عربستان سعودی نیز به نمایندگی از شورای همکاری خلیج به یکی از اعضای مستقل FATF تبدیل خواهد شد.

ارسال نظر

 
1