خبر فوری

 
نگرانی ها و سوالات در مورد حضور گسترده ارتش در مراکز رای گیری در پاکستان
کد خبر :1098756538

11:36 1397/05/02


افزایش نگرانی ها برای برگزار شدن انتخابات در روز چهارشنبه در پاکستان و از طرفی برای زیاد شدن اختیارات ارتش در این روز .


افزایش نگرانی ها برای برگزار شدن انتخابات در روز چهارشنبه در پاکستان و از طرفی برای زیاد شدن اختیارات ارتش در این روز .

ارتش پاکستان برای برگزار شدن انتخاباتی امن ، سربازان خود را در سرتاسر پاکستان مامور به برقراری امنیت کرده است که در سرتاسر پاکستان تعداد سربازان ارتش برای برقراری امنیت چیزی بیش از 370 هزار نیرو است .گفته میشود این تعداد نیروی ارتش برای برگزاری انتخابات تا به حال بی سابقه بوده است .

طبق گفته ی کمیسیون انتخابات پاکستان : ما به ارتش اختیار قضایی داده ایم مبنی بر اینکه در صورت بروز خطا و یا نافرمانی از سوی هرشخصی ارتش اجازه محاکمه وی در محل را دارد .

یکی از فرماندهان بازنشسته ارتش و تحلیلگر سیاسی در مصاحبه ای با یکی از خبرگزاری های محلی گفت : من نمیدانم که چرا همچین اختیاراتی به ارتش داده شده است زیرا این اختیارات اذهان عمومی را دچار سوءظن و بدگمانی میکند .

وی در ادامه افزودند  که من تا به حال در خاطر ندارم که همچین اختیاراتی را به ارتش داده باشند .

 این پرسش برای ناظران انتخاباتی نیز بوجود آمده است که چرا اختیار محاکمه به ارتش داده شده است ؟!!!
 
دیمیتری ایوون، معاون رئیس ماموریت نظارت بر انتخابات در اتحادیه اروپا می گوید که بسیاری از مردم ما و همچنین من می خواهم بگویم که بابت اختیارات داده شده به ارتش نگرانیم و این نگرانی های ما جدی و طبیعی است .
 
شری رحمان، رهبر مخالفان در مجلس سنا، هفته گذشته گفت که این حرکت می تواند منجر به بسیاری از درگیری ها و مشکلات شود. رضا ربانی، یکی دیگر از سناتورها، از کمیسیون انتخابات خواسته است که در مورد این اقدام  توضیح دهند.
 
کمیسیون انتخابات پاکستان روز یکشنبه گفت که هدف حضور سربازان در ایستگاه های رای گیری، حصول اطمینان از انتخابات آزاد و شفاف است.
 
در تاریخ 70 ساله کشور پاکستان ارتش در بیش از نیمی از تاریخ این کشور بر سر اقتدار بوده و یکی از قدرتمند ترین ارگان های این کشور به شمار میرود که دخالت های زیادی در سیایت و به ویژه امنیت پاکستان را داشته است که به نع این کشور بوده .  
 
ناگفته نماند که نگرانی ها درمورد حملات تروریستی حتی به رای دهندگان نیز وجود دارد که این نگرانی ها به دلیل نااامنی های ایجاد شده اخیر است .

ارسال نظر

 
1