خبر فوری

 
 
نگرانی دولت افغانستان ازحضور گروه های تروریستی خارجی در افغانستان
کد خبر :1050691848

18:15 1399/12/02


برچسب ها : اداره امنیت ملی افغانستان, پاکستان, تروریست, تروریسم, جماعت الاحرار, سپاه صحابه, لشکر جنگوی,

اداره امنیت ملی افغانستان ضمن اعلام حضور گروه های تروریستی کشور های ازبکستان، تاجیکستان و پاکستان در خاک افعانستان، آن را خطری برای افغانستان و حتی کشور های مبدا دانست.


کابل: به گزارش راز نیوز| اداره امنیت ملی افغانستان با بیان اینکه گروه های ترویستی خارجی چون تحریک اسلامی ازبکستان، انصارالله تاجیکستان،  سپاه صحابه، لشکرجهنگوی و جماعت الاحرار پاکستان در افغانستان حضور دارند، ضمن ابراز نگرانی از حضور این گروه های تروریستی-تکفیری، خاطر نشان ساخت که آنها می‌ توانند حتی تهدیدی برای کشور های خود نیز باشند.

پیش از این نیز احمد ضیا سراج رئیس اداره امنیت ملی افغانستان در دیدار با شماری از خبرنگاران در کابل  گفته بود، طالبان تلاش دارند با گرم شدن هوا، جنگ را در ولایت‌های قندهار، زابل، ارزگان، هلمند و ننگرهار گسترش دهند.

 کارشناسان مسایل سیاسی افغانستان براین باورند که آمریکا که عامل اصلی جنگ شکست خورده و گسترش تروریسم و ناامنی در این کشور است، سعی دارد با حمایت و تحریک  گروههای تکفیری به حملات، نبرد و کشتار مردم  دامن بزند تا ادامه  حضور خود را که مردم  افغانستان و منطقه مخالف آن هستند را توجیه کند.

ارسال نظر

 
1