خبر فوری

 
 
نگاهی گذرا بر سیاستمداران و سیاست های داخلی پاکستان
کد خبر :275821330

17:03 1397/11/13


برچسب ها : اسلام, اقتصاد, بحران, پاکستان, تروریست, تروریسم,

قیصر خان : کشور پاکستان تنها به اسم اسلام بنا شده است اما فعالیت ها و رفتارهای آن اسلامی نیستند . مسئولیت تمامی مشکلات پاکستان بر عهده قشر ثروتمندان، دولتمردان و گروه های مذهبی بازیچه ای است که در عوض رسیدگی به مشکلات مردم، آنها را سرگرم مواضع جانبی کرده اند.


 

به گزارش راز نیوز، قیصر خان تحلیل گر امور داخلی پاکستان گفت : با مشاهده وضعیت فعلی پاکستان در می یابیم که این کشور با خطرات زیادی روبرو شده است. شهروندان این کشور در تمامی سطوح طبقاتی با گرانی، عدم امنیت، تروریسم و غیره مواجه هستند. باوجود تمامی این مشکلات، کشور پاکستان توانسته است 71 سال پس از تاسیس آن نیز دوام داشته باشد. این کشور به دلیل دشمنی با هندوستان، تضاد در تفکرات و تفکر مذهبی افراطی موجب بروز سختی ها و مشکلاتی شده است.

قیصر خان در بیانات خود با اشاره به تمامی موارد ذکر شده و مواردی که در ادامه بیان خواهند شد و با اشاره به این موضوع که اسرائیل و کشور پاکستان هردو به نام دین تاسیس شده اند و از بدو تاسیس با مشکل پابرجایی خود روبرو بوده اند گفت : تاریخ دانان بر این مورد که کشور پاکستان توسط عناصر آمریکایی و بریتانیایی برای تضعیف روسیه تشکیل شده است، متفق هستند. وی افزود، از نحوه رفتار و روابط کشور پاکستان با کشورهای ایران و افغانستان می توان به این مورد پی برد که این کشور برای هدفی جز اسلام بنا نهاده شده است. این کشور برای افراد ثروتمند و افراد مذهبی که گوش به فرمان ثروتمندان هستند به عنوان بهشت، اما برای افراد فقیر ، زحمتکش و اقلیت های مردمی همچون سرزمین مشکلات و سختی ها است.

 


این تحلیل گر با مطرح کردن سوالاتی کشور پاکستان را به طور شدید مورد انتقاد قرار داده است. وی گفت : این چگونه کشور اسلامی است که سیستم بانکی آن براساس سود (ربا) استوار است؟ مردم معمولی به دنبال دو وعده غذایی اند، درصورتیکه حاکمان آن در بهترین وضعیت در حال زندگی کردن هستند؟ از طرفی رسانه ها نیز با هم دستی با مقامات ثروتمند این کشور مانع از شیوع خبرهایی مبنی بر ظلم و ستم های روا داشته شده در حق مردم می شوند. یکی دیگر از جنایات آن است که تمامی احزاب تحط تسلط افراد ثروتمند قرار دارند. همچنین با مشکل سرکوبی سازمان ها و انجمن هایی که برای دریافت حقوق شهروندان مظلوم فعالیت می کنند نیز مواجه هستیم. سازمان هایی که تنها برای رسیدگی به حقوق شهروندان و قشر ضعیف فعالیت کنند دیگر وجود ندارند.

در این گزارش با اشاره به اقدامات دولت برای رسیدگی به مشکلات مردم گفته شده است که دولت تنها به دلیل فشار قدرت های خارجی و به این منظور که قشر ضعیف از فقر جان ندهد تا حدودی به امور مردم رسیدگی می کند. درصورت نابودی قشر ضعیف، دولتمردان و ثروتمندان دیگر قادر به خوش گذرانی نخواهند بود.

کشور پاکستان در حال حاضر به مقر و پایگاه تروریسم، افراط گرایی مذهبی و تفرقه افکنی تغییر یافته است . به دلیل مشکلات و بحران های اقتصادی شدید داخلی این کشور علاوه بر دنیای خارج، مقامات این کشور نیز به فکر بهبودی آن افتاده اند زیرا در غیر این صورت مقامات نمی توانند وام های هنگفت دریافت و خوش گذرانی کنند. مقامات نه تنها به فکر بهبودی وضعیت مردم و نجات آنها از چنگال گرانی نیستند بلکه فعالیت های فعلی آنان نیز به نفع خودشان است.
قیصر خان در ادامه گزارش خود با انتقاد تند از دولتمردان ابراز داشته است که افرادی بر کرسی قدرت تکیه زده اند که اصلا به فکر مردم نیستند و در عوض قانون سازی به منظور بهبودی وضعیت کشور و مردم تنها بر شعارهایی اکتفا کرده و از طرفی مخالفین خود را نیز سرکوب می کنند.

در حال حاضر اقوام پشتون، بلوچ و سندی در حال جنگ برای حفاظت از خود و قوم پنجابی نیز برای بقای خود هرکدام به نحوی درحال مبارزه با سران این کشور هستند. از طرفی کشورهای همسایه از مبارزه با جنگ پیش رو ( عناصر غیر دولتی) این کشور نیز خسته شده اند. کشور چین که توسط مقامات پاکستان به عنوان کشور همسایه، دوست و برادر معرفی می شود، در اصل سرمایه گذاری آن و کمک های آن به پاکستان هیچ سودی برای مردم عادی ندارد. بسیاری از مردم ایالت های گلگت بلتستان و بلوچستان با اظهار این موضوع که هرچند پروژه بزرگ CPEC از این ایالت شروع می شود، ابراز داشته اند که متاسفانه این پروژه هیچ سودی برای مردم ندارد. قابل ذکر است که هم اکنون کشور عربستان سعودی نیز از مخارج و درخواست های پاکستان نالان است. اگر مقامات دولت و حزب اپوزیسیون هر دو علیه ملت باشند دیگر کسی نیست که با عنوان حقوق مردم و پیشرفت بتواند به منافع خود دستیابد !

مسئولیت تمامی بدی های این کشور بر عهده قشر ثروتمندان، دولتمردان و گروه های مذهبی بازیچه ای است که در عوض رسیدگی به مشکلات مردم، آنها را سرگرم مواضع جانبی کرده اند.

ارسال نظر

 
1