خبر فوری

 
نگاهی بر جنگ دو روزه حماس و رژیم صهیونیستی
کد خبر :861584709

14:31 1397/08/29


برچسب ها : ارتش, اسرائیل, حماس, رژیم صهیونیستی, فلسطین,

تنها دلیل افزایش حجم انتقادات داخلی رژیم صهیونیستی بر نخست وزیر آن بنیامین نتانیاهو، اعلام آتش بس با حماس نیست، بلکه حقیقت آن است که شرایط جنگ زمینی طی دو روزه تغییر کرده و حماس، رژیم صهیونیستی را مجبور به آتش بس کرده است.


تنها دلیل افزایش حجم انتقادات داخلی رژیم صهیونیستی بر نخست وزیر آن بنیامین نتانیاهو، اعلام آتش بس با حماس نیست، بلکه حقیقت آن است که شرایط جنگ زمینی طی دو روزه تغییر کرده و حماس، رژیم صهیونیستی را مجبور به آتش بس کرده است.

به گزارش راز نيوز به نقل از خیبر صهیون، هفته گذشته در تاریخ 11 نوامبر یک تیم رژیم صهیونیستی شامل کماندوهای ویژه آن برای ربودن یکی از افسران عالی رتبه تیپ القسام ارتش حماس وارد نوار غزه و منطقه خان یونس شده بود. اما نیروهای تیپ القسام از قبل، از این عملیات رژیم صهیونیستی خبر داشتند، لهذا با قدرت در مقابل تیم کماندوهای رژیم صهیونیستی مقاومت کردند. با شروع شدن درگیری، تیم کماندوهای رژیم صهیونیستی به دلیل عدم توانایی مبارزه با نیروهای تیپ القسام، خواستار حمله هوایی شد، که در این حین هواپیما های جنگنده و هلیکوپتر های نظامی رژیم صهیونیستی وارد صحنه شده و شروع به هدف قرار دادن نیروهای حماس کردند. طی این درگیری معاون فرمانده ارشد تیپ القسام مروان عبدالکریم عیسی به همراه 7 تن دیگر از نیروهای القسام به شهادت رسیدند. این درحالی است که یکی از افسران عالی رتبه رژیم صهیونیستی با درجه ستوان دوم کشته و یک تن دیگر نیز زخمی شد. پس از آن تا 2 روز دیگر درگیری‌ها میان دو طرف ادامه داشت. رژیم صهیونیستی با بمباران مناطقی از نوار غزه موجب وارد شدن خسارات زیادی شد، اما حماس نیز با 300 موشک زمین به زمین تاسیسات رژیم صهیونیستی را مورد هدف قرار داد. در پایان با میانجیگری مصر و قطر آتش بس اعلام شد.


نیروی مقاومت حماس این آتش بس را به عنوان پیروزی خود قلمداد کرده است، گفتنی است حکومت رژیم صهیونیستی دچار تزلزل شده و پس از استعفای وزیر جنگ رژیم صهیونیستی شاهد متزلزل تر شدن کابینه دولت نتانیاهو هستیم. این درحالی است که خبرها حاکی از امکان برگزار شدن انتخابات قبل از زمان هستند. در نگاه اول به این آتش بس به نظر می‌رسد، این آتش بس همچون آتش بس آخر ژوئیه شامل 6 نکته در رابطه با شکست رژیم صهیونیستی و پیروزی حماس است. پس از آن با تیراندازی ارتش رژیم صهیونیستی بر تظاهرات کنندگان این آتش بس نیز به پایان رسید و حماس نیز مجددا مناطق رژیم صهیونیستی را هدف بمباران خود قرار داد. گفتنی است پس از این جنگ، مجددا آتش بس اعلام شد که در پی آن رژیم صهیونیستی علاوه بر راضی شدن بر باز کردن مسیرهای نوار غزه، افزایش مساحت ماهی گیری برای مردم غزه را نیز پذیرفت. داخل رژیم صهیونیستی، نتانیاهو را برای پذیرفتن آتش بس و قبول کردن موارد مذکوره مورد انتقاد قرار دادند. رئیس حزب لیبر، اسحاق هرزوگ، بنیامین نتانیاهو را شخصی دروغگو و خیانت کار خطاب کرد. این درحالی است که رهبر گروه شاس اریه دری ، احتمال فروپاشی کابینه نتانیاهو را پیش گوئی کرده بود.


روزنامه الأخبار لبنان با اشاره به جنگ دو روزه حماس با رژیم صهیونیستی و بررسی آن، پیروزی حاصله در این جنگ توسط حماس را به سه مورد تقسیم کرده است : 1) موفقیت حماس در زمینه اطلاعات، یعنی باخبر شدن از حمله تیم کماندوهای رژیم صهیونیستی به تیپ القسام. 2) در حین درگیری با رژیم صهیونیستی معرفی کردن سلاح جدید توسط حماس، حماس اتوبوس حامل نظامیان رژیم صهیونیستی را با موشک کرنت هدایت شونده هدف قرار داد که این موشک با بر دوش گذاشتن قابل استفاده است. 3) سومین پیروزی حماس شکست دادن سامانه دفاعی پاتریوت ملقب به گنبد آهنین است. حماس طی این جنگ دو روزه حدود 400 موشک به سوی رژیم صهیونیستی شلیک کرد که سامانه دفاعی نامبرده تنها موفق به انهدام 100 موشک از موشک های شلیک شده، شد، و 300 موشک با اراضی اشغالی رژیم صهیونیستی برخورد کردند.

با اولین پیروزی حماس در این جنگ، نه تنها نیروهای کماندوی ویژه رژیم صهیونیستی موفق به عملی کردن هدف خود نشدند، بلکه موجب شکست و متحمل شدن خسارت‌هایی نیز شدند. از طرفی استفاده کرنت هدایت شونده توسط حماس نشان دهنده این امر است که این گروه مجهز به سلاح های جدیدی شده است. بزرگترین تلنگر به رژیم صهیونیستی طی جنگ دو روزه آن است که سامانه دفاعی آن شکست خورده است. علاوه برآن این جنگ موجب متحمل شدن خسارت های زیاد و کشته شدن تعداد افراد بیشتری در مناطق جنوبی رژیم صهیونیستی شده است و این یعنی هرگونه تجاوز رژیم صهیونیستی به فلسطین، خطرات و خسارت های زیادی را در پی خواهد داشت. اکنون رژیم صهیونیستی نمی تواند همچون گذشته تنها حمله یک جانبه به سوی حماس داشته باشد.

ارسال نظر

 
1