خبر فوری

 
نواز شریف: مبارزه من علیه عمران خان نیست، بلکه علیه کسانی است که او را آورده اند
کد خبر :930987860

17:31 1399/06/30


برچسب ها : ارتش پاکستان, جمهوری, حزب مسلم لیگ نون, دموکراتیک, سیاسی, نواز شریف, هیئت حاکمه پاکستان, کنفرانس تمامی احزاب,

نواز شریف نخست وزیر اسبق پاکستان و رهبر حزب مسلم لیگ (ن) طی سخنرانی با شرکت در کنفرانس تمامی احزاب APC، گفت: مبارزه من علیه عمران خان نیست، بلکه علیه کسانی است که او را آورده اند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| نواز شریف نخست وزیر اسبق پاکستان و رهبر حزب مسلم لیگ (ن) طی سخنرانی با شرکت در کنفرانس تمامی احزاب APC، گفت: ما قبل از انتخابات نیز گفتیم و هم اکنون نیز می گوییم که مبارزه من علیه عمران خان نیست و او نیز هدف ما نیست، بلکه تلاش های ما علیه کسانی است که او را به این سمت منصوب کرده اند و کشور را به سمت نابودی سوق دادند. اولویت نخست ما خلاص شدن از شر دولت انتخاب شده (توسط هیئت حاکمه) و مهمتر از آن سیستمی است که ذکر کردم؛ کشور برای ما بیش از همه چیز عزیز است که در آن حتی قضات معتبر نیز هدف حمله قرار گرفته اند. این سیستم بی کفایت و بی رحمانه صدمات جبران ناپذیری به کشور وارد کرده است. ما از اهداف دشمن نیز نباید غافل شویم، به همراه اقتصاد قوی، سیستم دفاعی مستحکم نیز ضروری است، ما قبلا این کشور را به قدرت هسته ای تبدیل کردیم، برای امنیت ما، تقویت نیروهای مسلح همراه با تقویت اقتصاد ضروری است. ما در گذشته در این کار سنگ تمام گذاشتیم و همچنان در آینده نیز همین مسئله اولویت ما خواهد بود.

وی افزود: مهمترین نکته برای امنیت ملی این است که نیروهای مسلح ما مطابق با قانون اساسی پاکستان، سوگندنامه قانون اساسی و دستور العمل های رهبر کبیر، از سیاست خودداری کنند و در حق حاکمیت مردم دخالت نکنند. ریشه مشکلات، عدم پذیرفتن حق حاکیت مردمی است که این موضوع ریشه تمامی مسائل است. نواز شریف طی پیشنهاد به اعضای کنفرانس گفت که با بی باکی تصمیم بگیرید و من با مولانا فضل الرحمن موافق هستم که استراتژی تعیین کننده باید به جای روش های رسمی و سنتی اتخاذ شود در غیر این صورت نا امیدی ایجاد خواهد شد. امروز ما باید تصمیم بگیریم که یکی هستیم و جدایی را رد می کنیم، در این صورت است که این کنفرانس موفق خواهد بود. برای ساختن یک کشور دموکراتیک، لازم است از روی مصلحت تصمیم نگیریم. همواره پاکستان را از سیستم جمهوری دور نگاه داشتند. روح سیستم جمهوری رای مردمی است، کشور را باید افرادی اداره کنند که با رای مردم منتخب می شوند. 

ارسال نظر

 
1