خبر فوری

 
نهمین اجلاس کارگروه مشترک پاکستان و روسیه برای رسیدگی به تروریسم بین المللی و سایر چالش های امنیتی در مسکو برگزار شد
کد خبر :878296137

13:45 1400/09/02


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و روسیه, پنجاب, جلسات کارگروه مشترک, دستیار معاون وزیر امور خارجه پاکستان, سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان, مبارزه با تامین مالی تروریسم, مبارزه با تروریسم, معاون وزیر امور خارجه روسیه, نبیل منیر,

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد: دیروز نهمین اجلاس کارگروه مشترک پاکستان و روسیه برای رسیدگی به تروریسم بین المللی و سایر چالش های امنیتی در مسکو پایتخت روسیه برگزار شد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد: دیروز نهمین اجلاس کارگروه مشترک پاکستان و روسیه برای رسیدگی به تروریسم بین المللی و سایر چالش های امنیتی در مسکو پایتخت روسیه برگزار شد.

در این اجلاس نمایندگان مقامات عالی رتبه پاکستان و روسیه شرکت کردند. اولگ وی. سرومولوتوف معاون وزیر امور خارجه روسیه و نبیل منیر دستیار معاون وزیر امور خارجه پاکستان، ریاست هیئت های روسیه و پاکستان را در این اجلاس بر عهده داشتند.

طی این اجلاس هیئت های پاکستان و روسیه در مورد چالش های فعلی و موضوعات گسترده تر مربوط به مبارزه جهانی علیه تهدید های نوظهور علیه صلح و امنیت بین المللی و منطقه ای از جمله تروریسم و افراط گرایی بحث و تبادل نظر کردند.

پاکستان و روسیه با تصدیق تلاش های یکدیگر در مبارزه با تروریسم، بر لزوم افزایش همکاری دو کشور برای عبور از چالش های امنیتی پیش رو تاکید کرده و تعهد خود را برای مبارزه با گسترش تبلیغات تروریستی در بخش رسانه بخصوص در فضای اینترنت و تسلط بر نیروهای تروریستی خارجی ابراز کردند.

هیئت های دو کشور همچنین با ابراز نگرانی از گسترش دیدگاه ها و نظریات تروریستی و گسترش تروریسم در اشکال جدید، از عزم خود برای ادامه گفتگوها به منظور جلوگیری از تامین مالی تروریسم سخن گفتند.

به عنوان بخشی از گفتگوهای راهبردی، پاکستان و روسیه تهدیدات ناشی از تروریسم جهانی و منطقه ای به خصوص در افغانستان، خاورمیانه، شمال آفریقا و آسیای مرکزی و جنوبی را به طور مفصل شرح داده اند.

پاکستان و روسیه توافق کردند که به منظور مبارزه با تروریسم بین الملل و چالش های پیش رو در زمینه ی امنیت، روابط دوجانبه با یکدیگر را بهبود بخشند.

ارسال نظر

 
1