خبر فوری

 
نمایندگان گروه ویژه اقدام مالی(FATF) اقدامات متعددی را از پاکستان خواستار شدند
کد خبر :1098235877

14:00 1397/07/18


برچسب ها : FATF, پاکستان, گروه ویژه اقدام مالی,

نمایندگان گروه ویژه اقدام مالی(FATF) از پاکستان خواستار اقدامات متعدد از جمله مبارزه با پولشویی شدند.


 

اسلام آباد:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری ARY NEWS ، نمایندگان گروه ویژه اقدام مالی(FATF) از پاکستان خواستار اقدامات متعدد از جمله مبارزه با پولشویی شدند.

منابع آگاه خبر داده اند که گروه ویژه اقدام مالی(FATF)،خواهان اقدامات جدی پاکستان برای مبارزه با پولشویی و حمایت مالی تروریسم شدند.

همچنین گروه ویژه اقدام مالی(FATF) از مقامات پاکستانی خواست تمامی جزئیات حواله های ارز بین 3 تا 15 هزار دلار یا یورو که شامل املاک،طلا،صنایع فلزی و دفتر اسناد رسمی و حقوقی میشود را در اختیار این گروه قرار دهند.

در میان لیست فوق،شرکت های حسابداری،انجمن های خیریه و خدمات عمومی نیز شامل خواهند شد.

نمایندگان گروه ویژه اقدام مالی(FATF) همچنین خواستار تهیه لیست شرکت های خدماتی شده است.

هیئتی از نمایندگان آسیا و اقیانوسیه گروه ویژه اقدام مالی (FATF) 7 اکتبر به منظور مذاکرات با مقامات پاکستانی و تصویب قانون بین المللی مبارزه با پولشویی به پاکستان سفر نموده اند.

گروه ویژه اقدام مالی(FATF) علاوه بر دیدار با وزرای کشور، امور خارجه، دارایی و قانون با مقامات بانک مرکزی پاکستان، کمیسیون اوراق بهادار و بورس پاکستان(SECP)، آژانس تحقیقات فدرال (FIA) و دیگر سازمان های دولتی پاکستان دیدار و مذاکره خواهد نمود.

در این دیدارها اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان های دولتی پاکستان برای مقابله با پولشویی و اقدامات امنیتی و قانونی مرتبط با آن مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا بر اساس این گزارشات، گروه ویژه اقدام مالی(FATF) نسبت به خارج نمودن پاکستان از لیست خاکستری تصمیم گیری کنند.

ناگفته نماند گروه ویژه اقدام مالی(FATF) در ماه ژوئن سال جاری اعلام کرده بود که پاکستان به طور کامل برنامه های مبارزه با تروریسم را جامه عمل نپوشانده است و 10 ضعف اساسی در نظام مبارزه با تروریسم وجود دارد که ما بر اساس آن پاکستان را وارد لیست خاکستری مینماییم.

ارسال نظر

 
1