خبر فوری

 
 
نماینده پاکستان در سازمان ملل: ستون اصلی سیاست خارجی پاکستان حمایت بی دریغ از فلسطین است
کد خبر :144524759

17:47 1399/09/09


برچسب ها : پاکستان و سازمان ملل متحد, پاکستان و فلسطین, سازمان ملل, فلسطین, مردم فلسطین, منیر اکرم, نماینده پاکستان, نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل متحد,

منیر اکرم نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل در روز همبستگی با مردم فلسطین گفت: این روز فرصتی را برای جامعه جهانی فراهم می کند تا تعهد خود را نسبت به مردم فلسطین تجدید کند و ستون اصلی سیاست خارجی پاکستان حمایت بی دریغ از فلسطین است.


 

 

نیویورک: به گزارش راز نیوز | منیر اکرم نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل گفت که مسئله فلسطین یکی از موضوعاتی است که باید در سازمان ملل حل شود. مبارزه طولانی و شجاعانه مردم فلسطین برای حاکمیت و دولت مستقل خود با اجماع بین المللی و مشروعیت آن با بیانیه های متعدد مجمع عمومی سازمان ملل و شورای امنیت تقویت شده است که در سال 1947 مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه 181 را تصویب کرد که پارامترهای اساسی برای ایجاد یک کشور مستقل فلسطین را تعیین می کند.

منیر اکرم در پیام خود به مناسبت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین گفت که این ظلم است که فقط یک کشور یهودی به وجود آمده و مردم فلسطین به شدت رنج میکشند. پاکستان همیشه از طرفداران سرسخت مردم فلسطین بوده و از حق تعیین سرنوشت فلسطینیان حمایت می کند و این موضع اصلی ما است که خواستار تشکیل زودهنگام یک کشور زنده، متحد و مستقل فلسطین با پارامترهای مورد توافق بین المللی، یعنی مرزهای قبل از 1967 و قرار دادن قدس شریف (اورشلیم) به پایتخت فلسطین باشیم. ما همچنان به جهانیان این احساس را خواهیم داد که ایجاد کشور مستقل فلسطین بر مبنای قابل قبول مردم فلسطین تنها تضمین پایدار صلح برای خاورمیانه و جهان است.

نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل افزود: "روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین فرصتی را برای جامعه جهانی فراهم می کند تا تعهد خود را نسبت به مردم فلسطین تجدید کرده و به آنها در دستیابی به حقوق خود کمک کند."

شایان ذکر است هر ساله پاکستان قطعنامه ای را در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل در مورد احساس جهانی حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین را ارائه می کند و برای مشروعیت تلاش می کند.

ارسال نظر

 
1