خبر فوری

 
 
نماینده رئیس جمهور افغانستان: اردوگاه های پناهندگان افغان در تروریسم نقش دارند
کد خبر :1718467056

14:03 1398/11/30


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و افغانستان, پناهنده, تروریست, تروریسم, کنفرانس بین المللی پناهجویان افغان,

سرور دانش نماینده رئیس جمهور افغانستان طی گفتگو در کنفرانس بین المللی "پناهجویان افغان" در اسلام آباد، مدعی شد که از پناه جویان افغان موجود در کمپ ها، در عملیات های تروریستی علیه افغانستان استفاده می شود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سرور دانش نماینده رئیس جمهور افغانستان طی گفتگو در کنفرانس بین المللی "پناهجویان افغان" در اسلام آباد، مدعی شد که  از پناه جویان افغان موجود در کمپ ها، در عملیات های تروریستی علیه افغانستان استفاده می شود. برخی از گروه و احزاب مخالف افغانستان، از میان این پناهندگان، نیرو برای مبارزه علیه افغانستان جذب می کنند و تا زمان نابودی مخفیگاه های پنهان (تروریستی) در کمپ ها، امنیت در افغانستان تحقق نمی یابد. نباید موضوع پناهندگان افغان را سیاسی جلوه داد و یا علیه افغانستان فشاری وارد کنند. وی ضمن استقبال از مذاکرات صلح میان آمریکا و طالبان، خاطر نشان کرد که باید این توافق نامه در عوض میان آمریکا_طالبان با دولت افغانستان انجام پذیرد.

عمران خان نخست وزیر پاکستان در پاسخ به نماینده افغانستان، گفت: شما مدعی به وجود پناهگاه های مخفی تروریستی در پاکستان هستید، اما چنین چیزی نیست. 2 میلیون و 700 هزار پناهنده افغان پس از 11 سپتامبر در کمپ های متعدد پاکستان حضور یافتند، زمانی که تعداد زیادی از پناهندگان حضور یابند نمی توان تضمین داد، پاکستان به همین دلیل اقدام به حصار کشی مرز کرده و در حال تلاش برای بازگرداندن پناهندگان به کشورشان است. عملیات های خشونت بار در افغانستان نفعی برای پاکستان ندارند، بلکه پاکستان خواستار برپایی امنیت پایدار در کشور همسایه خود است.

ارسال نظر

 
1