خبر فوری

 
نماینده اتحادیه اروپا : برای سرکوب تروریسم ، همکاری لازمه را با پاکستان خواهیم داشت
کد خبر :1247327551

15:18 1398/01/05


برچسب ها : اتحادیه اروپا, پاکستان, تروریسم, موگرینی, هند,

هیئت های پاکستان و اتحادیه اروپا به ترتیب به ریاست وزارت امور خارجه پاکستان شاه محمود قریشی و فدریکا موگرینی در پایتخت پاکستان اسلام آباد مذاکرات استراتژیکی انجام داده و در مورد ماهیت روابط دوجانبه فعلی بین پاکستان و اتحادیه اروپا توافق کردند.


 

به گزارش راز نیوز، هیئت های پاکستان  و اتحادیه اروپا به ترتیب به ریاست وزارت امور خارجه پاکستان شاه محمود قریشی و فدریکا موگرینی در پایتخت پاکستان اسلام آباد مذاکرات استراتژیکی انجام داده و در مورد ماهیت روابط دوجانبه فعلی بین پاکستان و اتحادیه اروپا توافق کردند.

شاه محمود قریشی طی انجام کنفرانس خبری مشترک به همراه موگرینی گفت : هیئت اتحادیه اروپا را از وضعیت نامساعد جامون کشمیر هند پس از حمله پلوامه و نقض حقوق انسانی در این منطقه از سوی هند آگاه کردیم . پاکستان برای کاهش تنش ها نه تنها اقدامات لازم را انجام داد، بلکه صبر نیز کرده است. جنگ هند و پاکستان راه حلی برای پایان مشکلات مابین طرفین نیست. تمامی مشکلات با هند تنها از طریق گفتمان قابل حل شدن هستند.

وی از گفتگوی دوجانبه با اتحادیه اروپا در زمینه های افراط گرایی و اقدام ملی ( نیشنل ایکشن پلان ) گفت و افزود : اتحادیه اروپا و حزب حاکم (تحریک انصاف PTI) اشتراکات زیادی بایکدیگر دارند. با فدریکا موگرینی علاوه بر تجارت و سرمایه گذاری، در رابطه با ویزا، توریست و دیگر امور مهم گفتگو انجام داده ایم. وی در پاسخ به سوالی، روابط پاکستان با کشورهای همسایه من جمله ایران را مهم خواند.

 


از طرفی فدریکا موگرینی نیز از تفاهم و توافق در زمینه های مختلف با پاکستان خبر داد و افزود : ما اولویت های پاکستان را ارزیابی و برای پایان دادن به فقر همکاری های لازم را خواهیم داشت. در تلاش برای دسترسی هرچه تمام تر پاکستان به بازارهای اروپایی هستیم، و از گفتمان مثبت با پاکستان خرسند هستیم.
نماینده اتحادیه اروپا با تقدیر از فعالیت های مثبت کشور پاکستان برای برقراری صلح افغانستان، از حمایت اتحادیه از پاکستان در زمینه مبارزه با تروریسم و افراط گرایی گفت و خاطر نشان کرد : پاکستان برای ایجاد صلح و امنیت در منطقه اقداماتی انجام داده است. تلاش های پاکستان برای کاهش تنش ها با هند قابل قدردانی هستند، و قبول کردن تعداد بالای پناهندگان افغانستان نیز اقدامی قابل تحسین از سوی پاکستان بوده است.
وی در پاسخ به سوالی گفت : اسلام هراسی و یا حمله به هر دینی اقدامی قابل قبول نیست، اقدامات نخست وزیر نیوزیلند درپی حمله انجام شده و ابراز همدردی با خانواده های جان باختگان قابل تحسین است. محمود قریشی ما را از اقدامات پاکستان برای مبارزه با تروریسم مطلع ساخت، در مقابل مانیز هرگونه همکاری لازمه برای سرکوب تروریسم با پاکستان را خواهیم داشت.

ارسال نظر

 
1