خبر فوری

 
نقض حریم هوایی پاکستان توسط جنگنده های هند/ جلسه اضطراری وزارت خارجه پاکستان
کد خبر :694202463

10:25 1397/12/07


برچسب ها : پلوامه, خط مرزی پاکستان و هند, مظفرآباد, نیروی هوایی هند,

منابع نیروی هوایی هند ادعا کردند که جنگنده های ی میراژ 2000 متعلق به نیروی هوایی هند با ورود به حریم هوایی پاکستان، یک اردوگاه بزرگ تروریستی را در نزدیکی خط مرزی منهدم نموده اند.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری جیو، جنگنده های نیروی هوایی هند امروز صبح با ورود به منطقه مرزی مظفرآباد، حریم هوایی پاکستان را نقض نمودند اما پس از واکنش نیروی پدافند هوایی، بلافاصله آسمان پاکستان را ترک نمودند.

بر اساس اعلام ژنرال آصف غفور مسئول روابط عمومی ارتش پاکستان، جنگنده های نیروی هوایی ارتش هند، از منطقه مرزی مظفرآباد واقع در شمال پاکستان وارد حریم هوایی شدند و تا 5 الی 6 کیلومتر از منطقه جامو و کشمیر رسیدند.

ژنرال آصف غفور افزود: با اقدام به موقع نیروی هوایی پاکستان و پاسخ مناسب، جنگنده های هند با افکند سلاح و تجهیزات خود در منطقه بالاکوت از محل گریختند.

وی در ادامه خبر داد: هیچگونه خسارت جانی و یا مالی در نقض حریم هوایی پاکستان توسط جنگنده های هند وارد نیامد و پس از واکنش به هنگام نیروی هوایی پاکستان، جنگنده های هندی پا به فرار گذاشتند.

پس از نقض حریم هوایی پاکستان توسط جنگنده های هند، وزیر امور خارجه پاکستان خواستار تشکیل جلسه اضطراری شد که در آن معاونان سابق وزارت خارجه و سفرای ارشد و بازنشسته نیز شرکت خواهند نمود.

طبق اعلام منابع آگاه، این جلسه اضطراری به منظور بررسی شرایط و وضعیت موجود برگزار خواهد گردید.

در حالی که مقامات و خبرگزاری های پاکستان مدعی شده اند که جنگنده های نیروی هوایی هند بلافاصله پس از ورود به حریم هوایی پاکستان، از محل گریختند، رسانه های هند از هدف قرار گرفتن کمپ گروه تروریستی موسوم به «جیش محمد» خبر میدهند.

منابع نیروی هوایی هند ادعا کردند که جنگنده های ی میراژ  2000 متعلق به نیروی هوایی هند با ورود به حریم هوایی پاکستان، یک اردوگاه بزرگ تروریستی را در نزدیکی خط مرزی منهدم نموده اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری «اخبار بین المللی آسیا»، این گزارش چند ساعت پس از آن منتشر شد که مقامات پاکستان مدعی شدند که چند جت نیروی هوایی هند  از خط مرزی عبور کرده‌اند و با واکنش نیروی هوایی پاکستان موفق به ادامه عملیات نشدند.

خبرگزاری «اخبار بین المللی آسیا» در ادامه به نقل از منابع رسمی نیروی هوایی هند خبر داد: که این حمله در حوالی ساعت 3:30 بامداد سه‌شنبه صورت گرفت و جنگنده میراژ 2000 توانست به صورت کامل اردوگاه تروریستی را منهدم سازد.

این خبرگزاری افزود که جنگنده‌ های میراژ 2000 از ۱۰۰۰ کیلوگرم بمب استفاده نموده اند و در جریان این عملیات  تعداد ۱۲ جنگنده میراژ ۲۰۰۰ مورد استفاده قرار گرفتند.

پس از انفجار انتحاری در نزدیکی اتوبوس حامل نیروهای امنیتی ارتش هند در منطقه پولوامای کشمیر و کشته شدن 40 تن در این حادثه،  دهلی نو با اتهام زنی به پاکستان مبنی بر حمایت از تروریسم، این کشور را تهدید به حمله نظامی و انتقام جویی این حادثه نمود.

ارسال نظر

 
1