خبر فوری

 
نقش سازمان جاسوسی هند در جذب نیرو و پشتیبانی از گروه تروریستی داعش خراسان
کد خبر :709737933

14:43 1400/06/08


برچسب ها : آر اس اس, ارتش افغانستان, ارتش هند, تروریست های داعشی, جامو و کشمیر, دولت اسلامی عراق و شام, سازمان اطلاعات هند, طالبان افغانستان, ولایت خراسان, کشمیر هند,

گروه تروریستی داعش خراسان که به نام ولایت خراسان دولت اسلامی عراق و شام خود را معرفی می کند از چندین سال گذشته در حال جذب نیرو از کشورهای مختلف به ویژه هند است، این افراد با اهداف مختلفی همچون حضور در نبرد سوریه، فعالیت در افغانستان و نشانه گرفتن مواضع غرب به عضویت این گروه تروریستی درآمده اند.


کابل: به گزارش راز نیوز| گروه تروریستی داعش خراسان که به نام ولایت خراسان دولت اسلامی عراق و شام خود را معرفی می کند از چندین سال گذشته در حال جذب نیرو از کشورهای مختلف به ویژه هند است، این افراد با اهداف مختلفی همچون حضور در نبرد سوریه، فعالیت در افغانستان و نشانه گرفتن مواضع غرب به عضویت این گروه تروریستی درآمده اند.

دولت اشرف غنی در زمان اقتدار خود بر کابل در گفتگو با این گروه با شکست مواجه شد، این گروه تروریستی که از حمایت های سازمان جاسوسی هند برخوردار است توانست با استفاده از پشتیبانی این سازمان چندین عملیات تروریستی را به سرانجام برساند که منجر به جان باختن شمار زیادی از شهروندان بی گناه اعم از زن و کودک در پاکستان و افغانستان شد.

این گروه تروریستی که سعی داشت پس از سقوط دولت اشرف غنی و به روی کار آمدن طالبان در کابل از انظار عمومی جهان پنهان بماند، به صورت ناگهانی پا به عرصه تحولات افغانستان گذاشت و مسئولیت دو حمله انفجاری در خارج از فرودگاه کابل را بر عهده گرفت که منجر به جان باختن بیش از 170 شهروند افغان و هلاکت 13 تن از نظامیان اشغالگر آمریکایی و همچنین زخمی شدن شمار قابل توجهی از افراد نظامی و غیر نظامی شد.

پایگاه خبری اعماق وابسته به گروه تروریستی داعش با انتشار تصویری از عبدالرحمان اللوگری عامل انتحاری حمله کابل مسئولیت انفجار در خارج از فرودگاه کابل را بر عهده گرفت و اعلام داشت عاملان انتحاری این گروه عصر روز پنجشنبه مترجمان و دیگران افرادی را که با ارتش آمریکا همکاری داشتند را هدف قرار دادند که در جریان آن 28 عضو طالبان نیز کشته شدند.

طبق گفته کارشناسان غربی مقابله با تروریسم این گروه بیش از 5 هزار نیرو را به همراه دارد که بیشتر این افراد در آوریل 2019 از مسیر ایران وارد افغانستان شده و به عضویت ولایت خراسان دولت اسلامی عراق و شام درآمدند.

بیشتر مناطق حضور این گروه تروریستی در هند در ایالت های کارناتاکا و کرالا می باشد که فرماندهی آن را فردی از اهالی منطقه ماله پورم ایالت کرالا به نام محمد امین بر عهده دارد.

این گروه تروریستی به عنوان یک شاخه از گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام در منطقه افغانستان و شبه قاره هند اعلام وجود نمود و طبق گفته کارشناسان مسائل امنیتی، این گروه پس از جدا شدن چندین گروهک تروریستی از تحریک طالبان پاکستان در سال 2014 و با حضور اعضای جداشده از گروه هایی همچون طالبان افغانستان و القاعده تشکیل گردید که ادعای انتقام قتل ابوبکر البغدادی سرکرده داعش را اعلام داشتند.

این گروه تروریستی در منطقه شمال شرقی افغانستان دارای نفوذ گسترده ای می باشد و در کابل و دیگر ایالت های افغانستان نیز مخبران این گروه حضور دارند، این گروه در حملات اخیر تروریستی به مساجد، بیمارستان ها و مراکز عمومی مختلف در پاکستان و افغانستان نقش داشته است که تلفات گسترده جانی را به همراه داشت.

این گروه تروریستی در مه 2020 میلادی در یک حمله وحشیانه به بخش زایمان یک بیمارستان واقع در کابل 24 نفر از افراد حاضر در این بیمارستان اعم از زن و کودک را به قتل رساند و در نوامبر همان سال مسئولیت حمله به دانشگاه کابل را نیز بر عهده گرفت که منجر به جان باختن 22 تن از اساتید و دانشجویان این دانشگاه گردید.

کلاریسا وارد رئیس بخش خبرنگاران بین المللی شبکه خبری سی ان ان به صورت اختصاصی با فردی به نام عبدالمنیب از فرماندهان ولایت خراسان دولت اسلامی عراق و شام در یک هتل در کابل به گفتگو پرداخت.

طبق گفته وی، بیش از 600 نفر تحت سرپرستی این فرمانده داعش خراسان قرار دارند، این فرمانده محلی داعش خراسان در گفتگوی خود طالبان را به دلیل عدم اجرای دقیق احکام و شریعت اسلامی مورد انتقاد قرار داده است و طالبان را پیرو دیگر قدرت ها خوانده است.

در گزارش اخیر تیم نظارت شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص ولایت خراسان دولت اسلامی عراق و شام آمده است داعش ترجیح می دهد افراد جدیدی را به عضویت گروه خود درآورد و حامیان بیشتری را در این زمینه تربیت کند، رهبران این گروه امیدوارند اعضای سرسخت طالبان و دیگر افراط گرایان که مخالف توافقنامه صلح با آمریکا هستند را برای عضویت در گروه خود جذب نماید.

طبق این گزارش ولایت خراسان داعش به ولایت های مختلفی همچون نورستان، بادغیس، سری پل، بغلان، بدخشان، قندوز و کابل گسترش پیدا کرده است و تروریست های وابسته به این تیم های ویژه جاسوسی را تشکیل داده اند. این گروه مواضع و مخفیگاه های خود در کابل و حومه آن را تقویت نموده است، دقیقاً مناطقی که بیشتر حملات این گروه را شاهد است و این گروه افراد مختلفی از اقلیت ها، کارمندان و نیروهای دولتی را هدف قرار می دهد.

در حالی که اهداف طالبان افغانستان و ولایت خراسان داعش در هدف قرار دادن نیروهای دولتی مشترک بود اما به دلیل اختلافات شدید این دو گروه همواره با یکدیگر در حال درگیری بودند و طالبان بیشتر مناطق افغانستان را از لوث این گروه تروریستی پاکسازی نموده است. ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان افغانستان در ابتدای سال 2020 میلادی مدعی شد این گروه از بیشتر مناطق افغانستان رانده شده است.

این گروه تروریستی علاوه بر افغانستان گستره حملات خود را تا پاکستان نیز افزایش داد و سازمان مبارزه با تروریسم پاکستان و دیگر نیروهای امنیتی این کشور در عملیات های مختلف چندین طرح تروریستی این گروه را نافرجام گذاشته و خنثی نمودند.

پاکستان در نوامبر سال 2020 میلادی اسناد و مدارک مربوط به نقش سازمان جاسوسی هند در حملات تروریستی در خاک پاکستان را در مقابل جهانیان ارائه نمود.

سرلشکر بابر افتخار مدیرکل روابط عمومی ارتش پاکستان در این خصوص ابراز داشت: اخیراً دو تن از افسران ارشد اطلاعاتی هند تعداد 30 تروریست را از هند به مرز مشترک افغانستان و پاکستان منتقل نموده و آنان را تحویل فردی به نام شیخ عبدالرحیم معروف به عبدالرحمان مسلم دوست از فرماندهان داعش دادند.

سخنگوی ارتش پاکستان همچنین در یک نشست خبری دیگر خود در ژانویه سال 2021 میلادی اعلام داشت: ولایت خراسان داعش با حمایت های هند و به دلیل بی لیاقتی دولت افغانستان در حال رشد و گسترش است.

وی افزود: رد پای حضور داعش در افغانستان مشاهده شده است که از حمایت سازمان جاسوسی هند(RAW) برخوردار است و ما اسناد موثقی را در این زمینه در دست داریم، اما با دولت افغانستان در تماس هستیم و ما آنان را نگرانی های خود در این زمینه آگاه ساخته ایم، پاکستان در امر مبارزه با تروریسم متحمل خسارت اقتصادی 150 میلیارد دلاری و قربانی شدن 80 هزار نفر از شهروندان خود شده است.

سناتور رحمان ملک وزیر اسبق کشور پاکستان در کتاب خود با عنوان «نقش هند در تأسیس و گسترش داعش در جنوب آسیا»  آورده است: اجیت دوول مشاور امنیت ملی هند در سال 2014 میلادی در سفر به عراق برای همکاری با داعش با سرکرده و دیگر فرماندهان این گروه دیدار می کند. ارتباط گروه افراط گرای هندو موسوم به آر اس اس و داعش از طریق همکاری سازمان اطلاعات هند قابل مشاهده است و اسناد مربوط به آن نیز وجود دارد، موضوعی که حتی سفرای یکی از کشورهای خاورمیانه در دهلی نو نیز به آن اشاره نموده است. وی در افشاگری های خود موضوع آموزش نیروهای هندی توسط داعش در منطقه کردستان را نیز تایید کرده است.

طبق گزارشات منتشر شده، گروه افراط گرای هندو موسوم به آر اس اس و داعش بنابر دستورات سازمان اطلاعات هند در حال اجرا و پیاده سازی پروژه هندی برای پاکسازی مسلمانان از منطقه کشمیر از طریق عملیات های تروریستی هستند.

ولایت خراسان داعش از چندین سال گذشته در حال تلاش برای جذب نیروهای هندی می باشد و با اعضای خود از کشورهای مختلفی همچون افغانستان، سوریه، عراق و آفریقا به صورت رسمی در تماس است و بدین منظور از برنامه ها و پلتفرم های مختلفی همچون هوپ و تلگرام بهره می برد.

طبق گفته کارشناسان غربی مقابله با تروریسم، پس از تشکیل رسمی ولایت خراسان داعش در سال 2015 میلادی در ولایت ننگرهار افغانستان افراد مختلفی از هند به عضویت این گروه درآمدند و در جریان بمباران مواضع این گروه در ولسوالی آچن ولایت ننگرهار توسط آمریکا در آوریل 2017 میلادی 13 تن از نیروهای هندی به همراه 2 فرمانده هندی ولایت خراسان داعش به هلاکت رسیدند.

این گروه تروریستی در ششم فروردین ماه 1399 یک عبادتگاه متعلق به پیروان مذهب سیک واقع در کابل را هدف قرار دادند، این حمله توسط فردی به نام محمد مهاسن از اهالی ایالت کرالای هند صورت گرفت که نیروهای امنیتی افغان در حین حمله وی را به هلاکت رساندند.

همزمان با افزایش پیشروی طالبان در افغانستان و نزدیک شدن سقوط دولت کابل، دولت افغانستان زندانیان مختلفی را زندان بگرام آزاد نموده که 14 تن از آنان از اهالی ایالت کرالای هند بودند که به دلیل همکاری و عضویت در ولایت خراسان داعش تحت بازداشت قرار داشتند.

طبق گفته طالبان از میان این 14 نفر آزاد شده یکی از آنان با خانواده خود تماس حاصل کرده است و گفته می شود در حمله فرودگاه کابل این گروه نقش ویژه ای را داشته است.

این افراد هندی از اهالی شهرستان های مالاپورم، کاسارا گود و کنر ایالت کرالا برای عضویت در داعش به افغانستان آمده اند و حتی برخی از این افراد به همراه خانواده خود تحت سرپرستی ولایت خراسان در ولایت ننگرهار اسکان یافته اند.

در اوت 2020 میلادی یکی دیگر از نیروهای هندی ولایت خراسان داعش از اهالی ایالت کرالا به نام ابو روها المهاجر زندان جلال آباد واقع در ولایت ننگرهار را به وسیله خودروی انتحاری هدف قرار داد که پس از آن نیروهای ولایت خراسان داعش به زندان مذکور یورش بردند.

طبق گفته سلطان عزیز اعظم سخنگوی ولایت خراسان داعش در این حمله سه تن از افراد هندی مشارکت داشتند و تصاویر مربوط به این سه نفر را منتشر نمود.

به گزارش مجله سیاست خارجی آمریکا حضور افرادی از هند، آسیا و آسیای مرکزی در داعش تجلی جدیدی از تغییر جنبه عزم جهادی مرتبط با داعش است.

ارسال نظر

 
1