خبر فوری

 
 
نقش ارتش پاکستان در قتل شهید عابدی
کد خبر :1387610624

15:30 1397/10/07


برچسب ها : ارتش پاکستان, پاکستان, ترور, تروریسم, تکفیری, شیعه,

از احزاب معروف سکولاریسم پاکستان طی بیانیه ای در روز چهارشنبه، با متهم کردن ارتش پاکستان اذعان داشته است که ارتش پاکستان در به قتل رساندن عضو سابق مجلس پاکستان سید علی رضا عابدی نقش داشته است.


 

به گزارش راز نیوز به نقل از ان وای تایمز ، از احزاب معروف سکولاریسم پاکستان طی بیانیه ای در روز چهارشنبه، با متهم کردن ارتش پاکستان اذعان داشته است که ارتش پاکستان در به قتل رساندن عضو سابق مجلس پاکستان سید علی رضا عابدی نقش داشته است.

سید علی رضا عابدی در روز سه شنبه با حمله و تیراندازی دو موتور سوار بر وی در مقابل درب منزل ، وی را به قتل رساندند. گفتنی است این حادثه تروریستی در کلانشهر کراچی بوجود آمده است، قابل ذکر است که پس از سکوت طولانی مدت در رابطه با قتل شیعیان، مجددا حوادث تروریستی دامن گیر شیعیان پاکستان شده است.

جنبش ملی متحد MQM با صدور بیانیه ای و با محکوم کردن قتل سید علی رضا عابدی از سیاستمداران با ایمان این کشور ابراز داشت، این، یک حادثه غیر انسانی است. این حزب در ادامه اظهار داشت که ارتش پاکستان مرتکب چنین جنایتی شده است، ارتش پاکستان مدت هاست که در تلاش برای از بین بردن افراد MQM است.

جنبش ملی متحد MQM از مدت ها در کلانشهر کراچی، صاحب قدرت بود، اما ارتش پاکستان از چندی پیش تحت برنامه های خاصی از قدرت این جنبش کاسته است.

سید علی رضا عابدی یک سیاست مداری با روابط عمومی بالا و با نفوذ بود. وی با بسیاری از احزاب و گروه ها نیز رابطه داشته است. همچنین به دلیل روابط عمومی بالا و خوب وی، منجر به آن شده بود تا تعداد فالور های زیادی در توییتر داشته باشد. عابدی وابسته به مذهب شیعه بود . شیعیان کشور پاکستان از مدت ها است که توسط گروه های تکفیری به قتل می رسند .


اویس توحیدی خبرنگار و تحلیل گر سیاسی ابراز داشته است که ، سید عابدی یک سیاستمدار لیبرال بود. وی همیشه علیه تروریسم، گروه های تکفیری، تفرقه میان شیعه و سنی صدا سر میداد و از حق دفاع می کرد. شهید همچنین در جامعه نیز از حقوق مردم و مظلومین دفاع می کرده است.

به گفته اویس توحیدی، پس از تذکر ها و پیام هایی با محتوای تهدید آمیز و قتل، شهید در فکر خروج از پاکستان و اقامت در جای دیگری بود. توحیدی همچنین اظهار داشت که از دلایل قتل وی می توان به دفاع از حقوق مظلومین و دیگر گروه ها اشاره کرد. شهید عابدی از مدت ها قبل از جنبش ملی متحد MQM استعفاء داده بود.

ارسال نظر

 
1