خبر فوری

 
نفوذ اسرائیل در پاکستان و ناامن کردن مرزهای ایران
کد خبر :2024884027

21:48 1397/08/10


برچسب ها : آئی ایس آئی, اسرائیل, پاکستان, سازمان اطلاعاتی, موساد, نفوذ,

ما در یک گزارش قبلی که برگرفته از یک روزنامه انگلیسی بود به‌وضوح بیان کردیم که سازمان اطلاعاتی موساد برای گسترش نفوذ خود برنامه‌های مختلفی را دارد ازجمله این برنامه‌ها همکاری سازمان اطلاعاتی موساد با سازمان اطلاعاتی پاکستان آی ایس آی است.


 

نفوذ اسرائیل در پاکستان و ناامن کردن مرزهای ایران

 

ما در یک گزارش قبلی که برگرفته از یک روزنامه انگلیسی بود به‌وضوح بیان کردیم که سازمان اطلاعاتی موساد برای گسترش نفوذ خود برنامه‌های مختلفی را دارد ازجمله این برنامه‌ها همکاری سازمان اطلاعاتی موساد با سازمان اطلاعاتی پاکستان آی ایس آی است.

 

 

در گزارش قبلی با توجه به فعالیت‌های موساد می‌توان گفت که در حال حاضر دولت عمران خان یکی از دولت‌های است که زیر سرپرستی سازمان اطلاعات اسرائیل است دیدارهای مخفی سازمان اطلاعاتی آئی ایس آئی و موساد و بخصوص سفر مخفی نیتنیاهو به پاکستان شاهد نفوذ گسترده اسرائیل در کشور پاکستان است.

 

 

روابط گرم عربستان سعودی و عمارات متحده عرب دلیل واضحی بر این روابط است. طبق اطلاعات به دست رسیده سازمان اطلاعاتی موساد زمینه گرفتن قرض از عربستان و (آئی ایم ایف) صندوق بین‌المللی پول  و همچنین سرمایه‌گذاری گسترده امارات متحده در پاکستان را فراهم ساخته است ۔ در روابط های دوجانبه سازمان اطلاعاتی آئی اس آئی و موساد تضمین‌شده بود که سازمان اطلاعاتی موساد زمینه های گرفتن قرض از عربستان سعودی و سرمایه‌گذاری های امارات متحده عرب را ایجاد خوهد کرد و در قبال این سازمان اطلاعاتی پاکستان طبق اوامر موساد در پاکستان عمل خواهد کرد و در تصمیمات دولت پاکستان خواسته های سازمان اطلاعاتی موساد در نظر گرفته خواهد شد۔

 

در اولین اقدام برای رضایت و جلب‌توجه سازمان اطلاعاتی موساد مرزبانان ایرانی را با همکاری جیش العدل ربود و این دلیل بزرگی بر روابط و همکاری سازمان اطلاعاتی آئی ایس آئی و سازمان موساد است.

 

 

همچنین پیروزی عمران خان در انتخابات اخیر یکی از برنامه های بزرگ سازمان اطلاعاتی موساد بوده که این امر با همکاری و برنامه های طولانی بین سازمان اطلاعاتی پاکستان آئی اس آئی محقق شده است و در حال حاضر سازمان اطلاعاتی آئی ایس آئی مشغول عملی کردن برنامه های دیگر اسرائیل میباشد۔

 

 

ازجمله فضاسازی برای به رسمیت شناختن اسرائیل به‌عنوان یک کشور است. در حال حاضر در رسانه های پاکستان، بعضی از کارشناسان برنامه های تلویزیونی خود را به این موضوع اختصاص داده‌اند و برای تغییر اذهان عمومی در حال اجرا نمودن چنین برنامه های هستند. اکثر بیشتر این برنامه های با سوالی که چه عیبی دارد که پاکستان، اسرائیل را به عنوان یک کشور بپذیرد چون کشورهای عربای هم روابط صمیمی با اسرائیل دارند و اسرائیل را بعنوان یک کشور قبول میکنند پس چرا ما مثل کشورهای عربی نباید اسرائیل را بعنوان یک کشور بپذیریم؟

 

 

 

برقراری رابطه پاکستان با اسراییل را نمی توان اقدامی دور از ذهن تلقی کرد زیرا از سال ها قبل، ژنرال مشرف و بعضی از مقامات پاکستانی از نزدیکی به اسراییل پشتیبانی کرده و ذهنیت مردم این کشور و منطقه را در این راستا آماده کرده بودند.

 

سخنان و مواضع ژنرال مشرف و برخی از مقامات این کشور در ارتباط با ضرورت برقراری رابطه با اسرائیل با واکنش های مختلفی مواجه شدند ولی این واقعیت آشکار شد که در صورت تحقق چنین رویدادی دست به واکنش های حاد نخواهند زد و در حقیقت به توجیه آن اقدام، خواهند پرداخت.

 

یکی از بزرگ ترین اهداف شوم سازمان اطلاعاتی اسرائیل از همکاری با سازمان اطلاعاتی آی اس آی نا امن کردن مرزهای ایران است که در همین زمینه اسرائیل در پی نزدیک شدن به کشورهای است که با ایران روابط یا دوستی دارند از جمله این برنامه های سفر نتنیاهو به کشور عمان می باشد که هدف بزرگ از سفر نتن یاهو به عمان و ملاقات با سلطان عمان ایجاد دیوار بین دوستی ایران و عمان می باشد.

 

 

یکی از کارشناسان مسائل سیاسی در ایران امیر موسوی در تحلیل خود  در باره سفر نتن یاهو به عمان اظهار دارد که اتحادیه عرب و سازمان همکاری‌های اسلامی هم در خواب مطلق به سر می‌برند. زیرا هر دو سازمان کاملا توسط سعودی‌ها مدیریت می‌شوند و با توجه به اینکه پول‌های عربستان بودجه آن‌ها را تامین می‌کند، دیگر نسبت به چنین اقداماتی واکنش نشان نمی‌دهند. در حالی که قبلا اصلا اینگونه نبود و آن‌ها سریعا در قبال چنین مسائلی موضوع‌گیری می‌کردند. ضمن اینکه حتی دولت خودگردان فلسطین هم نسبت به این ماجرا‌ها واکنشی نشان نمی‌دهند و این در حالی است که چنین روابطی مستقیما آن‌ها را متضرر می‌کند.

 

در خصوص تحرکات جدید مقامات اسرائیلی در کشور‌های عربی که سفر نتانیاهو به مسقط یکی از آن‌ها به شمار می‌آید گفت: «درباره رابطه میان اسرائیل و کشور‌های عربی باید این نکته را در نظر داشت که اصلا این موضوع جدید نیست و فقط تنها تغییری که کرده این است که قبلا مخفیانه انجام می‌شد، اما حالا به صورت علنی انجام می‌شود. زیرا تقریبا تمام کشور‌های حوزه خلیج فارس، ارتباط دیرینه با رژیم صیهونیستی داشتند و ابتدا به صورت تجاری بود و کم کم گسترش پیدا کرد و به مسائل امنیتی و حالا سیاسی رسیده اند. البته برخی هم در این میان بودند که از ارتباط سیاسی آغاز کردند. به عنوان مثال آقای انور سادات رابطه با اسرائیل را به صورت سیاسی آغاز کردند، اما همان موقع موجب هیاهوی بسیاری شد. البته بعد از مدتی این هیاهو فروکش کرد و رابطه با دولت سادات و مبارک مجددا به حالت عادی برگشت و حتی از قبل هم بهتر شد. عمده دلیل کشور‌های عربی برای مخالفت با سادات، پایگاه‌های مردمیشان بود. زیرا در آن زمان ملت‌ها به مراتب هوشیارتر از امروز بودند و اصلا موافق ارتباط با رژیم صهیونیستی نبودند.

 

همین برنامه کاملا در پاکستان هم اجرا میشود و دولت عمران خان برای ایجاد فزای دوستی و روابط با اسرائیل مشغول اجرای برنامه های است از جمله این برنامه ها نزدیک شدن احزاب سیاسی پاکستان و علمای شیعه به سازمان اطلاعاتی آی ایس آی است که از این طریق اسرائیل می تواند نفوذ خود را در ایران هم گسترش دهد۔

ارسال نظر

 
1