خبر فوری

 
 
نظامیان آمریکایی به حضور خود در سوریه ادامه خواهند داد
کد خبر :1151814703

16:36 1397/06/18


برچسب ها : آمریکا, ارتش, ایران, داعش, روسیه, سوریه,

معاون وزیر خارجه آمریکا : استراتژِی جدید آمریکا در سوریه ، نظامیان آمریکایی به حضور خود ادامه خواهند داد


به گزارش راز نيوز به نقل از خبرگزاری واشنگتن پست، ترامپ که طی بیانیه ای در طی 5 ماه گذشته خواستار خروج نظامیان آمریکایی از سوریه شده بود، هم اکنون موضع خود نسبت به این تصمیم را تغییر داده و گفته است، تا محقق نشدن اهداف آمریکا، نظامیان این کشور در خاک سوریه باقی خواهند ماند.
این درحالی است که وی هدف از استقرار نظامیان آمریکایی در سوریه را مبارزه با داعش معرفی کرده بود اما هم اکنون تا حدودی مبارزه با داعش در سوریه به پایان رسیده است. اما طی بیانیه اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، حضور نظامیان آمریکایی در سوریه تا زمانیکه نیروهای ایران و جبهه مقاومت در سوریه موجود هستند ادامه خواهد داشت. علاوه بر آن، وی اهداف جدید خود را اینگونه بیان کرده است که ، تا زمانیکه دولت جدیدی در سوریه روی کار نیاید، این دولت خطری برای دیگران نداشته باشد و مورد تایید بین الملل باشد، نیروهای آمریکایی از خاک سوریه خارج نخواهند شد.

طبق گفته نماینده آمریکا، این تغییر در تصمیم آمریکا به دلیل امکان عدم موفقیت روسیه در خارج کردن نظامیان ایرانی از سوریه پیش آمده است. ایران و روسیه به عنوان حامیان بشار الاسد در تلاش برای مبارزه و خروج تروریسم از سوریه هستند.

معاون وزیر امور خارجه آمریکا نیز در بیانیه ای گفت : نظامیان آمریکایی در اواخر سال جاری از سوریه خارج نخواهند شد. درحال حاضر حدود 2 هزار و 200 نظامی آمریکایی در سوریه درحال جنگ هستند. علاوه بر آن وی افزود، عليه روسیه و ایران با به کارگیری دیپلماسی جدید، تحریم هایی را علیه آنان اعمال خواهیم کرد.

طبق گفته واشنگتن پست، آمریکا مجددا مرتکب اشتباه خود در سوریه، همچون عراق نخواهد شد؛ این خبرگزاری در ادامه نوشت، آمریکا نمی خواهد با خروج خود از سوریه، همچون عراق، ورود ایران و افزایش اثر و نفوذ این کشور در سوریه را نیز مشاهده کند .

پومپیو نیز در تاریخ 12 می سال جاری شرایطی را برای خروج نظامیان آمریکایی از سوریه اعلام کرده بود که از جمله آن می توان به خروج ایران از سوریه اشاره کرد. وی افزود : ما خواهان برکناری اسد از حکومت نیستیم و خواستار این امر هم نیستیم. علاوه بر آن اسد نمی‌تواند خود را به مردم کشورش و یا بین الملل اثبات کند.

این درحالی است که طبق اخبار به دست آمده، ترامپ پس از تصمیم به خروج نظامیان آمریکایی از سوریه، گفته بود که اگر عربستان سعودی مارا از لحاظ مالی تامین کند در سوریه خواهیم ماند.
وی درمورد ادلب نیز گفته بود، اگر در ادلب کشتار راه افتد، علاوه بر دنیا، آمریکا نیز شدیدا عصبانی خواهد شد.

طبق گفته روسیه ، آمریکا در حال آمادگی برای حمله ساختگی شیمیایی به استان ادلب در سوریه است. علاوه بر آن آمریکا نیز دربیانیه ای گفته بود، اگر به ادلب حمله شیمیایی شود، مانیز این امر را تحمل نخواهیم کرد.

به گزارش راز نيوز به نقل از خبرگزاری المنار ،آمریکا از ارسال 100 کماندوی ویژه ارتش خود به سوریه خبر داده است. گفته می‌شود این نیروها درصورت حمله احتمالی به پایگاه آمریکا در منطقه التنف، نزدیک شهر ادلب، وارد عمل خواهند شد.


تحلیل :
با مشاهده ی وضعیت فعلی سوریه و شروع حملات ارتش این کشور به سمت ادلب که هم اکنون آخرین پایگاه تروریسم در سوریه است، این بیانات صادر شده از مقامات آمریکایی علی الخصوص نسبت به بشار اسد، حامل پیام های زیادی است.
بیانات آمریکا درخصوص حمله شيميايی به ادلب، نشان از ساختگی بودن این برنامه است و علاوه بر آن این بیانات آمریکا نشان دهنده ی آن است که این کشور خود با برنامه ساختگی درصدد حمله و نفوذ کامل به خاک سوریه است.

ارسال نظر

 
1