خبر فوری

 
نشست وزیر امور خارجه پاکستان با هیئت سازمان همکاری اسلامی در رابطه با جامو و کشمیر
کد خبر :1604144336

11:32 1401/06/31


برچسب ها : OIC, اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل, بلاول بوتو زرداری, پاکستان و سازمان همکاری اسلامی, جامو و کشمیر, سازمان همکاری اسلامی, نیویورک, هند, وزیر امور خارجه پاکستان, کشمیر, کشمیر اشغالی, کشمیر هند,

بلاول بوتو وزیر امور خارجه پاکستان در حاشیه 77 مین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک طی سخنرانی در نشست وزرای گروه ارتباطی سازمان همکاری اسلامی OIC در مورد جامو و کشمیر، با تاکید بر این موضوع که بدون حل وفصل شدن مسئله کشمیر به طور مسالمت آمیز و مطابق با قطعنامه های شورای امنیت، صلح در آسیای جنوبی احیا نخواهد شد، گفت:...


نیویورک: به گزارش راز نیوز| بلاول بوتو وزیر امور خارجه پاکستان در حاشیه 77 مین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک طی سخنرانی در نشست وزرای گروه ارتباطی سازمان همکاری اسلامی OIC در مورد جامو و کشمیر، با تاکید بر این موضوع که بدون حل وفصل شدن مسئله کشمیر به طور مسالمت آمیز و مطابق با قطعنامه های شورای امنیت، صلح در آسیای جنوبی احیا نخواهد شد، گفت: پاکستان مجددا آماده برای مذاکرات با هند به منظور حل شدن تنش جامو و کشمیر می باشد اما وظیفه کشور هند است تا زمینه مناسب برای آغاز این مذاکرات را فراهم سازد.

وی افزود: گروه این سازمان در رابطه با جامو و کشمیر نقش مهمی در جهت متوجه کردن بین الملل نسبت به وضعیت وخیم کشمیر ایفا کرده و باید نقش خود را در طرح این موضوع در مجامع مربوط به سازمان ملل نیز ایفا کند. این گفتگو در زمینه بررسی وضعیت سیاسی و امنیتی فعلی و تاثیرات اقدامات غیرقانونی هند از جهت بشری و حقوق بشری در جامو و کشمیر اشغالی و از طرفی در رابطه با روش های مقابله با این چالش ها و منابع، کمک خواهد کرد.

بلاول بوتو زرداری با اشاره به اقدامات هند مورخه 5 اوت 2019 میلادی-14 مرداد 1398، آنها را اقداماتی یکجانبه و غیرقانونی از سوی هند با هدف تغییر تراکم جمعیتی در کشمیر اشغالی و نقض صریح شورای امنیت سازمان ملل متحد عنوان کرد و اظهار داشت: هند به همین منظور به اقدامات غیرقانونی، نقض صریح و مستمر حقوق بشر و سایر جنایات دست زد. درحال حاضر 900 هزار نیروی نظامی ارتش هند در منطقه اشغالی حضور دارند که این بزرگترین استقرار نظامی برای اشغال در تاریخ اخیر به شمار می آید. نیروهای اشغالگر هند اقدامات سرکوبگرانه چون کشتار غیرقانونی کشمیری های بی گناه طی عملیات های دروغین و ساختگی، کشتار در بازداشت، محاصره، عملیات جستجو، شکنجه معترضان مسالمت آمیز، استفاده از سلاح های ساچمه ای برای کور کردن کشمیر ها، را انجام می دهند. همچنین 15 هزار نوجوان کشمیری توسط نیروهای امنیتی مفقود شده اند.

وزیر خارجه پاکستان در ادامه با بیان اینکه مقامات هند تمام رهبران آزادی طلب را که نمایندگان واقعی آرمان های سیاسی کشمیری ها هستند را زندانی کرده اند و آنها را مورد رفتار وحشیانه و غیرانسانی قرار می دهند ، خاطر نشان ساخت که دولت هند با پیروی از ایدئولوژی "افراط گرایی هندو" با نقض جدی قوانین بین المللی از جمله کنوانسیون چهارم ژنو، تغییرات جمعیتی غیرقانونی را در سرزمین های اشغالی آغاز کرده است که این محوری برای تبدیل نسبت جمعیتی منطقه اشغالی از اکثریت مسلمان به هندو است. بیش از 4 میلیون اسناد اقامتی جعلی صادر شده، اراضی و اموال کشمیری ها به منظور استفاده دولتی و نظامی، مصادره می شوند.

وی توافق آتش بس در 25 فوریه 2021 در امتداد خط کنترل مرزی توسط پاکستان برای حفظ صلح در امتداد خط کنترل مرزی، حفظ جان کشمیری ها و کاهش درد و رنج کشمیری هایی که در دوطرف مرزها ساکن هستند را نمونه ای از تلاش های عالی پاکستان برشمرد و گفت: ما امیدوار بودیم که هند برای حل و فصل تنش و آغاز مذاکرات اقدامات مثبتی انجام خواهد داد، درحالیکه درعوض آن جنایات و ظلم های خود را تشدید کرد.

ارسال نظر

 
1